PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimarlık Tarihi IARCH 104123 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Genel mimari ve kültürel bilgi
2. Mimariyi ve yapılı çevreyi değerlendirmek
3. Mimari gelişmeleri ve kültürler arası ilişkileri anlamak
4. Eleştirel düşünme
5. Bağlamsal düşünme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Mimarlık Tarihi I, öğrencilere mimari gelişmeler ve kültürler arası ilişkiler hakkında eleştirel bir anlayış sağlayan dört genel araştırma dersinin ilkidir. Bu derste sunulan materyaller, Neolitik dönemden Orta Çağ'a uzanmaktadır ve özellikle Avrupa ve Akdeniz havzasının mimarisine odaklanmaktadır. Ders, bağlamsal bir çerçeve içinde mimarlık ve yapılı çevre ile ilgilenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı, yöntemleri, hedefleri ve gereksinimleri. Giriş: Mimari Tarihi nedir? Mimari Tarihinin kapsamları / konuları / araçları nelerdir?
2Her şey nasıl başladı? Paleolitik ve Neolitik Çağlar
3Tunç Çağı; Hititler
4Eski Mısır Mimarisi
5Medeniyetlerin beşiği Mezopotamya.
6Minos ve Miken Kültürleri
7Erken Yunan Mimarisi
8Klasik Yunan Mimarisi
9Helenistik Dönem
10Roma Mimarisi I
11Roma Mimarisi II
12Erken Hıristiyanlık ve Bizans Mimarisi I
13Erken Hıristiyanlık ve Bizans Mimarisi II. Romanesk Mimari.
14Gotik Mimari
 
Kaynaklar:
Ders kitabı yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Francis Ching, Mark Jarzombek, Vikram Prakash. (2006). A Global History of Architecture. Wiley 2. Dora P. Crouch. (1985). History of Architecture, Stonehenge to Skyscrapers. McGraw-Hill 3. Ernst Gombrich. (1950). The Story of Art. Phaidon Press 4. Spiro Kostof. (1995). A History of Architecture: Setting and Rituals. Oxford University Press 5. C. Norberg-Schulz. (1978). Meaning in Western Architecture. Praeger Publishers 6. Leland M. Roth. (1993). Understanding Architecture: Its Elements, History, and Meaning. Westview Press
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders sınıf içi tartışmaları destekler niteliktedir. Fotoğraf, film, müzik gibi farklı iletişim araçları kullanılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.1
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.3
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.3
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.1
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.1
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.1