Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlık Tarihi I | ARCH 104 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Genel mimari ve kültürel bilgi |
2. Mimariyi ve yapılı çevreyi değerlendirmek |
3. Mimari gelişmeleri ve kültürler arası ilişkileri anlamak |
4. Eleştirel düşünme |
5. Bağlamsal düşünme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Mimarlık Tarihi I, öğrencilere mimari gelişmeler ve kültürler arası ilişkiler hakkında eleştirel bir anlayış sağlayan dört genel araştırma dersinin ilkidir. Bu derste sunulan materyaller, Neolitik dönemden Orta Çağ'a uzanmaktadır ve özellikle Avrupa ve Akdeniz havzasının mimarisine odaklanmaktadır. Ders, bağlamsal bir çerçeve içinde mimarlık ve yapılı çevre ile ilgilenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı, yöntemleri, hedefleri ve gereksinimleri. Giriş: Mimari Tarihi nedir? Mimari Tarihinin kapsamları / konuları / araçları nelerdir? |
2 | Her şey nasıl başladı? Paleolitik ve Neolitik Çağlar |
3 | Tunç Çağı; Hititler |
4 | Eski Mısır Mimarisi |
5 | Medeniyetlerin beşiği Mezopotamya. |
6 | Minos ve Miken Kültürleri |
7 | Erken Yunan Mimarisi |
8 | Klasik Yunan Mimarisi |
9 | Helenistik Dönem |
10 | Roma Mimarisi I |
11 | Roma Mimarisi II |
12 | Erken Hıristiyanlık ve Bizans Mimarisi I |
13 | Erken Hıristiyanlık ve Bizans Mimarisi II. Romanesk Mimari. |
14 | Gotik Mimari |
|
Kaynaklar: |
Ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Francis Ching, Mark Jarzombek, Vikram Prakash. (2006). A Global History of Architecture. Wiley
2. Dora P. Crouch. (1985). History of Architecture, Stonehenge to Skyscrapers. McGraw-Hill
3. Ernst Gombrich. (1950). The Story of Art. Phaidon Press
4. Spiro Kostof. (1995). A History of Architecture: Setting and Rituals. Oxford University Press
5. C. Norberg-Schulz. (1978). Meaning in Western Architecture. Praeger Publishers
6. Leland M. Roth. (1993). Understanding Architecture: Its Elements, History, and Meaning. Westview Press |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders sınıf içi tartışmaları destekler niteliktedir. Fotoğraf, film, müzik gibi farklı iletişim araçları kullanılır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 1 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 3 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 3 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 1 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 1 |