Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Personel Seçiminde İleri Seviye Konular | PSY 542 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Personel seçim süreciyle ilgili temel teorileri, konuları ve kavramları bilir, |
2. Personel seçiminin temel modelleri ve çalışan tarama yöntemlerini çevreleyen başlıca tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur, |
3. Bir çalışan seçim programı geliştirmenin altında yatan ilkeleri anlar, |
4. Görüşmeler, bilişsel yetenek testleri, iş bilgisi testleri, çalışma örnekleri vb. dahil olmak üzere çeşitli tarama materyallerinin kullanımına ilişkin bir içgörü geliştirir, |
5. Akademik iletişim, tartışma, sunum ve yazma becerilerini geliştirirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, personel seçim süreciyle ilgili temel konuları, teorileri ve tartışmaları tanıtmak için tasarlanmıştır. E&Ö psikolojisinin uygulamalı doğasını vurgulamak amacıyla, bu alanda en yaygın kullanılan seçim uygulamalarına yönlendirmeler de yapılacaktır. Ders, seçim sürecindeki tüm adımlarla (başvuran adayların işe alımı, adayların değerlendirilmesi, test süreçleri ve işe yerleştirme vb.) ile ilgili konuları ve tartışmaları kapsayacak ve iş başvurusunda bulunanların ilgisini çekme, test yöntemleri, tarama materyallerinin güvenirliği ve geçerliği, seçim kararları, bir seçim programının faydasının ve etkinliğinin ölçülmesi gibi çeşitli konulara odaklanacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Personel Seçiminin Temelleri |
2 | İş Başvuru Sahiplerinin Çekilmesi ve İşe Alınması |
3 | Ölçümlerin Güvenirlik ve Yeterliği |
4 | İş Başvuru Sahiplerinin Çekilmesi ve Test Uygulaması, Normlar ve Sonuçların Yorumlanması |
5 | Referanslar, Deneyim ve Eğitim |
6 | Uygulama Boşlukları ve Biyo-Veriler |
7 | Yapılandırılmamış ve Yapılandırılmış Görüşmeler |
8 | Bilişsel Beceri Testleri |
9 | Kişilik Testleri |
10 | Çalışma Örnekleri ve Durumsal Yargı Testleri |
11 | Ölçüm Merkezleri |
12 | Seçim Kararları ve Fayda Analizi |
13 | Personel Seçiminde Hukuki Konular |
14 | Çeşitli Konular (e-seçim, ekip seçimi, iş performansının belirleyicileri olarak duygular vb.) |
|
Kaynaklar: |
Mike Smith, M. & Robertson, I.V. (1993) The Theory and Practice of Systematic Personnel Selection, Palgrave Macmillan UK, 1993, 978-0-333-58652-5
Cook, M. (2016), Personnel Selection: Adding Value Through People - A Changing Picture (6th ed.), Wiley-Blackwell, 2016, 9781118973585
Smith, M. & Smith, P. (2005), Testing People At Work: Competencies in Psychometric Testing, Blackwell Publishing, 2005, 9781405108171
Chamorro-Premuzic, T. & ?Furnham, A. (2010), The Psychology of Personnel Selection, Cambridge University Press, 2010, 9780511819308
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, öğrencilerin aktif katılımını ve tartışmasını gerektiren etkileşimli bir ders olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler, kitap bölümleri ve kendilerine verilen araştırma makalelerinin bir kombinasyonunu okuyarak sınıfa gelecekler ve bunları sınıfta tartışmaları beklenecektir. Öğrenciler her hafta, verilen okumalara tepkilerini/düşüncelerini/değerlendirmelerini açıklayan bir tepki kağıdı sunacaklardır. Dönem boyunca öğrenciler, verilen okumalarda önemli temaları vurgulamayı amaçlayan bir sunum yapacaklardır. Kursun gereği olarak, öğrenciler ayrıca iş analizi yapacaklar ve belirli bir meslek için iş tanımları geliştirecekler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
Proje | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |