Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilişsel Psikolojide İleri Seviye Konular | PSY 538 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dikkat, hafıza, zeka ve çalışma belleği hakkında bilgi sahibi olur. |
2. Dikkat, hafıza, zeka ve çalışma belleği arasındaki ilişkiyi hem teorik hem de uygulamalı bir perspektiften ele alır. |
3. Dikkat, hafıza, zeka ve çalışma hafızası arasındaki ilişkilere ilişkin teoriler ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
4. Bu ilişkilerin teori ve uygulaması hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. |
5. Dikkat ve hafıza, zeka ve çalışma belleğini ilişkilendirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, dikkat ve hafıza, zeka ve çalışma belleği arasındaki ilişkiyi araştırılacaktır. Ders konuları hem teorik hem de uygulamalı bir bakış açısıyla ele alınmaktadır. Bu ders öğrencilere hafızayı,zeka ve çalışma belleğini anlamaya ve ilişkilendirmeye yardımcı olur. Bu dersin amacı öğrencilere dikkat, hafıza, zeka ve çalışma belleği arasındaki karşılıklı ilişki hakkında teori ve yaklaşımlar kazandırmaktır. Bu ders öğrencilere dikkat, hafıza, zeka, çalışma belleği ve ilişkileri ile ilgili ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi sağlayacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan kopyalanmış metinlere yer vermenize izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İzlence ve Giriş |
2 | Dikkat ve Hafıza |
3 | Dikkat ve Hafıza |
4 | Dikkat ve Hafıza |
5 | Dikkat ve Hafıza |
6 | Çalışma Belleği ve Dikkat |
7 | Çalışma Belleği ve Dikkat |
8 | Çalışma Belleği ve Dikkat |
9 | Çalışma Belleği ve Dikkat |
10 | Çalışma Belleği, Dikkat ve Zeka |
11 | Çalışma Belleği, Dikkat ve Zeka |
12 | Çalışma Belleği, Dikkat ve Zeka |
13 | Çalışma Belleği, Dikkat ve Zeka |
14 | Gözden Geçirme |
|
Kaynaklar: |
Dikkat ve bilişsel kontrol hakkında temel ve güncel makaleler. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, ağırlıklı olarak teorik sınıf derslerine, öğrenci sunumlarına, yansıtma kağıtlarına ve dönem ödevlerine dayanacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 4 | %34 |
Proje | 1 | %40 |
Ödev | 13 | %26 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 3 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 0 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 2 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 3 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 4 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 2 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 2 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 2 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 0 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 0 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 0 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 3 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 1 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 0 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 0 |