Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dikkat ve Bilişsel Kontrol | PSY 537 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dikkat ve bilişsel kontrol hakkında bilgi sahibi olur. |
2. Dikkati hem teorik hem de uygulamalı bir perspektiften ele alır. |
3. Bilişsel kontrolün gerçek hayatta ölçülmesi ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur. |
4. Dikkat ve bilişsel kontrol teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
5. Bilişsel kontrol teorisi ve uygulaması hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. |
6. Dikkat ve bilişsel kontrolü ilişkilendirir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders dikkat ve bilişsel kontrole giriş niteliğindedir. Ders konuları hem teorik hem de uygulamalı bir bakış açısıyla ele alınmaktadır. Bu ders öğrencilere bilişsel kontrolü anlama ve ölçme ve aynı zamanda gerçek hayata uygulamada yardımcı olur. Bu dersin amacı öğrencilere dikkat ve bilişsel kontrol teorileri ve yaklaşımları kazandırmaktır. Bu ders öğrencilere dikkat ve bilişsel kontrol teorileri, uygulamaları ve bunların ilişkileri hakkında ileri düzeyde bilgi sağlayacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İzlence ve Giriş |
2 | Stroop Görevi |
3 | Stroop etkisinin gözden geçirilmesi |
4 | Stroop Görevi: Liste Düzeyi Uyumluluk Oranı |
5 | Stroop Görevi: Liste Düzeyi Uyumluluk Oranı |
6 | Stroop Görevi: Uyarıcı Düzeyi ve Bağlam Düzeyi Uyumluluk Oranı |
7 | Stroop Görevi: Uyarıcı düzeyi uyumluluk oranını etkisinin altında yatan mekanizmalar |
8 | Stroop Görevi: Uyarıcı düzeyi uyumluluk oranını etkisinin altında yatan mekanizmalar |
9 | Stroop Görevi: Uyarıcı düzeyi uyumluluk oranını etkisinin altında yatan mekanizmalar |
10 | Stroop Görevi: Bağlam düzeyi uyumluluk oranını etkisinin altında yatan mekanizmalar |
11 | Stroop Görevi: Bağlam düzeyi uyumluluk oranını etkisinin altında yatan mekanizmalar |
12 | Stroop Görevi: Uyumluluk oranı etkilerinin altında yatan mekanizmalar: reaktif ya da proaktif kontrol |
13 | Stroop Görevi: Uyumluluk oranı etkilerinin altında yatan mekanizmalar: reaktif ya da proaktif kontrol |
14 | Gözden Geçirme |
|
Kaynaklar: |
Dikkat ve bilişsel kontrol hakkında temel ve güncel makaleler. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, ağırlıklı olarak teorik sınıf derslerine, öğrenci sunumlarına, yansıtma kağıtlarına ve dönem ödevlerine dayanacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 12 | %36 |
Proje | 1 | %40 |
Ödev | 12 | %24 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |