Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilişsel Psikolojide Bağımsız Çalışma | PSY 536 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir araştırma konusu bulabilir. |
2. Derinlemesine bir literatür taraması yapabilir. |
3. Araştırma sorusunu belirler, deney tasarlayabilir ve veri toplayabilir. |
4. İstatistiksel analiz yapmak ve bir çalışmanın sonuçlarını rapor etmek hakkında bilgi sahibi olur. |
5. Araştırma makalesi yazabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, öğrenci önce bir araştırma konusu belirleyecektir. Bu konuyla ilgili derinlemesine bir literatür taraması yapılacaktır. Bu literatür taramasının sonucu olarak, öğrenci araştırma sorusunu belirleyecek ve ilgili deneyi tasarlayacak, verileri toplayacak, istatistiksel analizi gerçekleştirecek ve çalışmanın sonuçlarını raporlayacaktır. Son olarak, öğrenci, literatür taramasından, araştırma probleminin tanımından, prosedürden, istatistiksel analizden, sonuçlardan ve tartışmadan oluşan bir araştırma makalesi yazacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut dersteki fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilir. Ancak, doğrudan YZ araçlarından kopyalanmış metinleri eklemesine izin verilmez. Öğrenciler yapay zekadan elde edilen fikirleri kendi sözcükleriyle ifade etmeli ve bunları orijinal yorum ve analizleriyle harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ’nın sohbet kayıtları ödeve ek olarak sunulmalıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İzlence ve Giriş |
2 | Araştırma Konusu ile İlgili Literatür Taraması |
3 | Araştırma Konusu ile İlgili Literatür Taraması |
4 | Araştırma Konusu ile İlgili Literatür Taraması |
5 | Deneyi Tasarlama ve Veri Toplama |
6 | Deneyi Tasarlama ve Veri Toplama |
7 | Deneyi Tasarlama ve Veri Toplama |
8 | İstatistiksel analiz yürütme ve çalışmanın sonuçlarını raporlama |
9 | İstatistiksel analiz yürütme ve çalışmanın sonuçlarını raporlama |
10 | İstatistiksel analiz yürütme ve çalışmanın sonuçlarını raporlama |
11 | Araştırma Makalesi Yazma |
12 | Araştırma Makalesi Yazma |
13 | Araştırma Makalesi Yazma |
14 | Araştırma Makalesi Yazma |
|
Kaynaklar: |
Araştırma konusu ile ilgili temel ve güncel makaleler. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, seminer dersi şeklinde, teorik derslerin yanı sıra geri bildirim almaya, o hafta için konuyla ilgili tartışmaya ve öğrencinin raporları ve nihai raporuna dayanacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek. | 4 |
2 | Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak. | 0 |
3 | Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek. | 4 |
4 | Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek. | 3 |
5 | Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek | 4 |
6 | Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek. | 4 |
7 | Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek. | 2 |
8 | Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek. | 4 |
9 | Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak. | 4 |
10 | İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak. | 4 |
11 | Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak. | 0 |
12 | Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak. | 3 |
13 | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek. | 2 |
14 | Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak | 0 |
15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak. | 3 |