PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilişsel NörobilimPSY 523593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilişsel nörobiliime ilişkin kavramları tanımlayabileceklerdir
2. Bilişsel nörobilimin temel konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
3. Bilişsel nörobilimde kullanılan metodlar hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
4. Uyku ile ilişkili kavramar ve güncel yaklaşımları açıklayabileceklerdir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin amacı bilişsel nörobilim alanındaki temel konuları ele almaktır. Ders kapsamında bilişsel nörobilimde kullanılan yöntemler ile beyin yapısı ve dikkat, duygu ve dil gibi beyin fonksiyonları aktarılmaktadır. Ek olarak uyku ve ilişkili süreçler konularında güncel yaklaşımlar ele alınmaktadır. Her bir konu bilişsel psikoloji ve nörobilim perspektifinden tartışılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin tanımlanması
2Bilşsel nörobilim tarihi ve prensipleri
3Bilişsel nörobilimde yöntemler
4Uyku bilimi
5Uyku ve biliş
6Dikkat
7Bellek ve öğrenme
8Bilişsel kontrol
9Sosyal biliş
10Duygular
11Bilinç ve hür irade
12Dil
13Güncel çalışmalar
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the brain. Philadelphia: Wolters Kluwer. Gazzaniga, M., Ivry, R., & George, M. (2014). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton
 
Diğer Kaynaklar:
Freberg, L. (2016). Discovering Behavioral Neuroscience: An introduction to biological psychology.Wadsworth.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Proje, Sunum, Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Sınavı1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor