PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Stratejik Marka YönetimiPMY 504523 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Marka kavramı ve stratejik marka yönetimi ile ilgili temel prensipler,
2. Marka değeri insa etme,
3. Marka kimliği/ marka imaji
4. Marka genişletme stratejileri,
5. Marka mirası ve marka hikayesi,
6. Marka değeri yaratmada marka bileşenlerinin seçilmesi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, değişen rekabet ve pazar ortamında markanın/markalaşmanın kazandığı öneme dikkat çekerek, çağdaş pazarlama yönelimleri paralelinde marka yönetimi olgusunun uygulamada ve akademik bağlamda geçirdiği evreleri ve gelişim alanlarını ele almaktadır. Ders kapsamında işlenen başlıca konular arasında marka yapılandırma ve yönetimi, marka statüsü, marka denkliği, marka kimliği ve marka imajı, marka çağrışımları ve konumlandırma ilişkisi ile stratejik marka yönetimi yer almaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Stratejik marka yonetim sureci
2Müşteri tabanlı marka değeri
3Marka konumlandirma stratejileri
4Marka kimligi ve Marka imaji
5Marka stratejileri tasarlama ve uygulama
6Marka değeri yaratmada marka bileşenlerinin seçilmesi
7Ara SINAV
8Marka değeri yaratılırken bütünleşik pazarlama iletişiminin yeri
9Marka değeri ölçümleme ve yönetim sistemleri
10Yeni ürün geliştirme ve marka genişlemeleri
11Marka mirasi ve Marka hikayeleri
12Uzun dönemli marka yönetimi
13Kuresel markalarin temel hatalari
14Genel tekrar
 
Kaynaklar:
Öğretim elemanı tarafından dağıtılacak ders notları ve akademik makaleler
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Farklı kaynaklar taranarak oluşturulmuş PPT slidelar ve akademik makaleler eşliğinde, her hafta 3 saat etkileşimli öğretim tekniği kullanılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%35
Proje1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak pazarlama ve marka yönetimi ile ilgili temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.4
2Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.4
3Pazarlama ve marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.4
4Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzman olarak, alanı ile ilgili verileri kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
5Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanın pazarda başarılı şekilde konumlandırılıp, geliştirilmesi için uygulayabilir.3
6Pazarlama ve marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.4
7Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.4
8Paydaşların pazarlama ve marka yönetimine yönelik ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün pazarlama ve marka yönetimine ilişkin amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.4
9Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak sorumlusu olduğu markayı değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.4
10Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak, pazarlama ve marka yönetimine ilişkin oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.4
11Pazarlama ve marka yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.4
12İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir.4
13Pazarlama ve marka yönetimi alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.4
14Pazarlama ve marka yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.4