PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Soğuk SavaşPSI 5233 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pratik bilgilerin teorik bir çerçeve içinde sunulması ile dersi alan öğrencilerin dış politika konusunda daha bilinçli olmalarının sağlanmasına çalışılmaktadır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

1947-1992 arası dönemde iki süper güç ve onlara bağımlı hareket eden devletlerin ilişkileri; süper güç-bağlı devlet; bloklar arası ve bloklar içi ilişkilerin siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan irdelenmesi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Çatışma ve Çatışma Çözümü
2Soğuk Savaş'ın Başlangıcı ve Temelleri
3Birinci Berlin Krizi
4Avrupa'nın Dönüşümü: Ayrışma ve Bütünleşme Yaklaşımları
5Modernleşme Teorisi ve Etkileri
6Nükleer Silahlanma
7Macaristan ve Süveyş Krizleri ve Sonuçları
8Berlin ve Küba Krizleri
9Détente Dönemi ve Ostpolitik
10Çekoslovakya, Vietnam, Angola Krizleri
111979: İkinci Soğuk Savaşın Başlangıcı
12Teknoloji Savaşı
13Gorbaçov ve Reagan
14Soğuk Savaştan Tek Kutuplu Dünyaya
 
Kaynaklar:
Cangül Örnek Türkiye'nin Soğuk Savaş Düşünce Hayatı: Antikomünizm ve Amerikan Etkisi Can Yayınları 2015 Faruk Sönmezoğlu Soğuk Savaş Döneminde Türk Dış Politikası Der Yayınları 2016
 
Diğer Kaynaklar:
Haluk Gerger Türk Dış Politikasının Ekonomi Politiği Soğuk Savaştan Yeni Dünya Düzenine Yordam Kitap 2012
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve sınıf tartışmalarına katılım
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%40
Ödev1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.4
2Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur.4
4Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.2
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.3
6İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur.3
7Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.3
8Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur.4
9Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.4
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.2
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).3
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır.1
14Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur.2
15Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır.4