PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türkiye'de Seçimler ve Seçmen DavranışıPSI 5223 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Cumhuriyet tarihindeki seçimleri politik, ekonomik ve sosyolojik anlamda değerlendirebilme yeteneği
2. Seçmen davranışının dinamiklerini anlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Seçim kavramı; Osmanlı’dan Cumhuriyete seçimler; seçim sistemleri; Türk siyasal hayatında kilit seçimler; seçmen davranışını etkileyen dini, etnik, kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler; Türkiye seçmeninin özellikleri
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Seçim kavramı ve seçim sistemleri
2 Seçmen davranışını açıklayan modeller-1 Psikolojik, sosyolojik, rasyonel oy verme
3 Seçmen davranışını açıklayan modeller-2 Gündem kurma, suskunluk sarmalı _Türk siyasal zemini, yapısal özellikleri ve dinamikleri
4 Seçim kampanyaları ve seçmen davranışına etkisi _Olağan dışı sosyo-politik durumlarla (savaş, terör, darbe, darbe teşebbüsü vs) seçmen tercihlerinin ilişkisi_
5Medya, sosyal medya ve seçmen davranışı
6Osmanlı'da ve Cumhuriyetin ilk yıllarında seçimler
7Vize
8Çok partili hayata geçiş ve sonrasındaki seçimle
91990’lı yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-1
101990’lı yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-2
11 2000’li yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-
122000’li yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-2
13Sunumlar
14Sunumlar
 
Kaynaklar:
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat, 2014 Andrew Heywood, Siyaset, Adres, 2015.
 
Diğer Kaynaklar:
Birol Ertan, Seçim Kazanmanın Sihirli Anahtarı, Toplumsal Dönüşüm, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, tartışma ve sunum
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.2
2Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur.4
4Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.4
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.3
6İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur.3
7Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.4
8Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur.2
9Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.2
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.4
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).3
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır.2
14Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur.4
15Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır.4