Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Türkiye'de Seçimler ve Seçmen Davranışı | PSI 522 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Cumhuriyet tarihindeki seçimleri politik, ekonomik ve sosyolojik anlamda değerlendirebilme yeteneği |
2. Seçmen davranışının dinamiklerini anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Seçim kavramı; Osmanlı’dan Cumhuriyete seçimler; seçim sistemleri; Türk siyasal hayatında kilit seçimler; seçmen davranışını etkileyen dini, etnik, kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler; Türkiye seçmeninin özellikleri |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Seçim kavramı ve seçim sistemleri |
2 | Seçmen davranışını açıklayan modeller-1 Psikolojik, sosyolojik, rasyonel oy verme |
3 | Seçmen davranışını açıklayan modeller-2 Gündem kurma, suskunluk sarmalı _Türk siyasal zemini, yapısal özellikleri ve dinamikleri |
4 | Seçim kampanyaları ve seçmen davranışına etkisi _Olağan dışı sosyo-politik durumlarla (savaş, terör, darbe, darbe teşebbüsü vs) seçmen tercihlerinin ilişkisi_ |
5 | Medya, sosyal medya ve seçmen davranışı |
6 | Osmanlı'da ve Cumhuriyetin ilk yıllarında seçimler |
7 | Vize |
8 | Çok partili hayata geçiş ve sonrasındaki seçimle |
9 | 1990’lı yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-1 |
10 | 1990’lı yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-2 |
11 | 2000’li yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi- |
12 | 2000’li yıllarda seçimler ve seçmen davranışını biçimlendiren faktörlerin analizi-2 |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat, 2014
Andrew Heywood, Siyaset, Adres, 2015.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Birol Ertan, Seçim Kazanmanın Sihirli Anahtarı, Toplumsal Dönüşüm, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, tartışma ve sunum |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
2 | Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur. | 4 |
4 | Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 4 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur. | 3 |
7 | Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 4 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | 4 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 3 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 2 |
14 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur. | 4 |
15 | Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır. | 4 |