PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Etik ve ŞiddetPSI 5173 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Güncel olayların teorik çerçevelerde algılanabilmesi ve teorik bilgiler ile uygulama alanı yaratılması, şiddetin temel teorilerinin öğrenilmesi, şiddet üzerine eleştirel yaklaşımların edinilmesi hedeflenmektedir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Şiddet, hukuk, siyaset ve kültür gibi alanların çakıştığı bir noktada yer almaktadır. Hem bir algı hem de ölçülebilir bir fenomen olarak incelenebilmekte ve çok farklı disiplinlerden faydalanmak gerekmektedir. Bir araç olarak şiddet, fizikselden bilişsel şiddete, bireyler arasından grup halinde gerçekleşen şiddete veya yapısal şiddet türlerine kadar farklı biçim ve niteliklerde ortaya çıkabilmektedir. Sosyal Bilimlerin farklı alanları farklı şiddet türleri üzerine yoğunlaşabilirken, aynı şiddet türünü çalışan farklı disiplinler de değişik bakış açılarıyla konuya yaklaşabilmektedir. Ders süresince şiddet türleri ve şiddete ilişkin teorik çalışmalar işlenecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Şiddet Nedir?
2Etnik ve Irkçı Şiddet
3Etnik ve Irkçı Şiddet, Örnek Olay Çalışmaları
4Kolektif Şiddet
5Siyasi Şiddet
6Terörizm
7Terörizm, Örnek Olay Çalışmaları
8Din ve Şiddet
9Yapısal Şiddet
10Yapısal Şiddet, Örnek Olay Çalışmaları
11Sembolik Şiddet
12Kültürel Şiddet
13Psikolojik Şiddet
14Aile İçi Şiddet
 
Kaynaklar:
C. Selengut Sacred Fury: Understanding Religious Violence Oxford: Inter-Disciplinary Press 2003 C. Tilly The Politics of Collective Violence Cambridge: Cambridge University Press 2003 S. Zizek Violence: Six Sideways Reflections New York: Picador 2008 S. N. Kalyvas, I Shapiro and T. Masoud Order, Conflict and Violence Cambridge: Cambridge University Press 2008 R. Collins Violence: A Micro-Sociological Theory Princeton: Princeton University Press 2008
 
Diğer Kaynaklar:
J. Keane Şiddetin Uzun Yüzyılı, Çeviren: Bülent Peker Ankara: Dost Kitabevi Yayınları 1998 M. Guggisberg and D. Weir Understanding Violence: Contexts and Portrayals Oxford: Inter-Disciplinary Press 2009
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersi seçen öğrencilerimizin derslere devamı ve gerekli materyalleri okuyarak tartışmalara katılımı beklenmektedir. Dönem içerisinde kitap değerlendirmesi, ödev teslimi, sunuş ve final sınavı yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.3
2Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur.4
4Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.4
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.4
6İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur.4
7Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.4
8Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur.3
9Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.4
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.4
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).3
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır.2
14Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur.4
15Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır.3