Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası İlişkiler Kuramları | PSI 505 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası İlişkiler kuramlarının tarihi hakkında bilgi edinir. |
2. Uluslararası İlişkiler kuramları üzerine değerlendirme yapabilir. |
3. Disiplinin güncel kuramsal yaklaşımları hakkında bilgi edinir. |
4. Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin eleştirel yaklaşımlar edinir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Antik çağdan günümüze uluslararası ilişkilerde teorik yaklaşımın gelişimi; uluslararası ilişkiler alanının gelişimi ve bu gelişime yönelik farklı yaklaşımlar irdelenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası İlişkilerde Teori Kavramı, Temel Teorik Yaklaşımlar |
2 | Realizm |
3 | Liberalizm |
4 | İdealism |
5 | İngiliz Okulu |
6 | Uluslararası İlişkilerde Marksist Yaklaşımlar |
7 | Ara Sınav |
8 | Uluslararası İlişkilerde Eleştirel Teori |
9 | İnşacı /KonstrüktivistTeori |
10 | Postyapısalcılık ve Uluslararası İlişkiler |
11 | Postkolonyal Teori ve Uluslararası İlişkiler |
12 | Feminizm ve Uluslararası İlişkiler |
13 | Yeşil Siyaset ve Uluslararası İlişkiler |
14 | Uluslararası Siyaset Teorisi |
|
Kaynaklar: |
Ramazan Gözen (der.) Uluslararası İlişkiler Teorileri İletişim Yayıncılık 2015
Scott Burchill, Andrew Linklater et.al. Uluslararası İlişkiler Teorileri Küre Yayınları 2015
Tayyar Arı Uluslararası İlişkiler Teorileri: Çatışma Hegemonya , İşbirliği MKM Yayıncılık 2013
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Şahin, Osman Şen (der.) Uluslararası İlişkiler Teorileri: Temel Kavramlar Kripto Yayınevi 2014 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, ödev, sınıf içi tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir. | 4 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur. | 4 |
4 | Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur. | 4 |
7 | Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur. | 4 |
9 | Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | 2 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 1 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |
14 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur. | 3 |
15 | Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır. | 4 |