PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgi Teknolojilerine GirişCRP 122121 + 223,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisi
2. Şehir plancıları için gerekli temel bilgisayar yetenekleri
3. Vektör ve grafik temelli çizim yazılımları hakkında gerekli beceriler
4. Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) yazılım bilgisi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, metin işleme, tablolar ve veri tabanı yönetiminden başlayarak ilerleyen süreçlerde grafik ve vektörel tabanlı görsel yazılımların kullanılması ve yönetilmesine yönelik kurgulanmıştır. Bunun yanında ölçülü ve ölçekli çizim araçları içeren (CAD tabanlı) yazılım araçlarının kullanına odaklanmıştır. Öğrencilerin dijital ortamda temel düzeyde görsel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Gerekmemektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse ve ders boyunca kullanılacak yazılımlara giriş. Metin işleme ve düzenleme
2Metin işleme yazılımları, sayfa düzenleme ve kaynakça gösterimleri
3Excel hesap tablosu sayfaları ile çalışma (formüller ve temel düzen)
4Excel hesap tablosu sayfaları ile çalışma (grafik üretme ve düzenleme)
5Bilgisayar destekli tasarıma giriş, temel AutoCad komutları ve grafik kullanıcı arayüzü
62 Boyutta bilgisayar destekli tasarım teknikleri (trim, extend, offset, fillet komutlarının kullanımı)
7Bilgisayar destekli tasarımda katman yönetimi, birim ve ölçek dönüştürme
8Ara sınav
9Adobe Illustrator ve grafik tasarım: Kullanıcı arayüzü, temel çizim araçları
10Grafik tasarım, metin araçları ve komutlar
11Sayfa düzenleme araçları, çıktı yönetimi
12Katmanları ve gösterim biçimlerini yönetmek
13Diğer dosya tiplerinden çalışılan formata dönüştürme. Final sunumda entegrasyon ve poster tasarımı
14
 
Kaynaklar:
Harriett Capron, J.A. Johnson Computers: tools for an information age Prentice Hall 2003 Andy Mitchell The ESRI Guide to GIS Analysis Volume 1: Geographic Patterns and Relationships ESRI Press 2001
 
Diğer Kaynaklar:
Larry Long, Nancy Long Computers Prentice Hall 2004
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Laboratuar uygulamaları temelli olan ders boyunca öğrenilen konular paralelinde geliştirilen çizimler ve ev ödevleri uygulanmaktadır. Ayırca eğitim videoları ile derse ilave içerik için öğrencilere öneriler sunulmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Laboratuvar4%20
Ödev5%25
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)141,0014,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri101,0010,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.2
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.1
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.4
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.1
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.0
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.0