Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgi Teknolojilerine Giriş | CRP 122 | 1 | 2 | 1 + 2 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisi |
2. Şehir plancıları için gerekli temel bilgisayar yetenekleri |
3. Vektör ve grafik temelli çizim yazılımları hakkında gerekli beceriler |
4. Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) yazılım bilgisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, metin işleme, tablolar ve veri tabanı yönetiminden başlayarak ilerleyen süreçlerde grafik ve vektörel tabanlı görsel yazılımların kullanılması ve yönetilmesine yönelik kurgulanmıştır. Bunun yanında ölçülü ve ölçekli çizim araçları içeren (CAD tabanlı) yazılım araçlarının kullanına odaklanmıştır. Öğrencilerin dijital ortamda temel düzeyde görsel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Gerekmemektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse ve ders boyunca kullanılacak yazılımlara giriş. Metin işleme ve düzenleme |
2 | Metin işleme yazılımları, sayfa düzenleme ve kaynakça gösterimleri |
3 | Excel hesap tablosu sayfaları ile çalışma (formüller ve temel düzen) |
4 | Excel hesap tablosu sayfaları ile çalışma (grafik üretme ve düzenleme) |
5 | Bilgisayar destekli tasarıma giriş, temel AutoCad komutları ve grafik kullanıcı arayüzü |
6 | 2 Boyutta bilgisayar destekli tasarım teknikleri (trim, extend, offset, fillet komutlarının kullanımı) |
7 | Bilgisayar destekli tasarımda katman yönetimi, birim ve ölçek dönüştürme |
8 | Ara sınav |
9 | Adobe Illustrator ve grafik tasarım: Kullanıcı arayüzü, temel çizim araçları |
10 | Grafik tasarım, metin araçları ve komutlar |
11 | Sayfa düzenleme araçları, çıktı yönetimi |
12 | Katmanları ve gösterim biçimlerini yönetmek |
13 | Diğer dosya tiplerinden çalışılan formata dönüştürme. Final sunumda entegrasyon ve poster tasarımı |
14 | |
|
Kaynaklar: |
Harriett Capron, J.A. Johnson Computers: tools for an information age Prentice Hall 2003
Andy Mitchell The ESRI Guide to GIS Analysis Volume 1: Geographic Patterns and Relationships ESRI Press 2001 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Larry Long, Nancy Long Computers Prentice Hall 2004 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Laboratuar uygulamaları temelli olan ders boyunca öğrenilen konular paralelinde geliştirilen çizimler ve ev ödevleri uygulanmaktadır. Ayırca eğitim videoları ile derse ilave içerik için öğrencilere öneriler sunulmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Laboratuvar | 4 | %20 |
Ödev | 5 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 10 | 1,00 | 10,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 2 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 1 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 4 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 1 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 0 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 0 |