Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarıma Giriş | ARCH 102 | 1 | 2 | 4 + 4 | 6 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme, |
2. Tasarım fikrini bulma yönünde projeleri analiz edebilme, |
3. Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, |
4. Eleştirel düşünce geliştirebilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Arch 101 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 101 |
|
Dersin Tanımı:
Bu stüdyo dersi mimari tasarım stüdyolarına giriş dersidir. Öğrencilere mimari tasarım fikrini ve bir projenin tasarım fikrini çözümlemeyi tanıtır. Tasarım sürecinin fikir, bağlam, kullanıcı ve mimari programa bağlı olduğunu göstermeyi amaçlar. Öğrenciler bağlam ve programın ne olduğuyla ilk kez karşılaşmış olur. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında üretken yapay zeka modelleri kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı |
2 | 1. Proje: Mimari Tasarım Fikrine Giriş |
3 | 1. Proje: Mimari Tasarım Fikrine Giriş |
4 | 1. Proje: Mimari Tasarım Fikrine Giriş |
5 | 2. Proje: Bağlam ve Program Kavramlarına Giriş |
6 | 2. Proje: Bağlam ve Program Kavramlarına Giriş |
7 | 2. Proje: Bağlam ve Program Kavramlarına Giriş |
8 | 2. Proje: Bağlam ve Program Kavramlarına Giriş |
9 | 2. Proje: Bağlam ve Program Kavramlarına Giriş |
10 | Final Projesi: Mimari Fikir, Bağlam ve Program kavramlarının bütünleştirilmesi |
11 | Final Projesi: Mimari Fikir, Bağlam ve Program kavramlarının bütünleştirilmesi |
12 | Final Projesi: Mimari Fikir, Bağlam ve Program kavramlarının bütünleştirilmesi |
13 | Final Projesi: Mimari Fikir, Bağlam ve Program kavramlarının bütünleştirilmesi |
14 | Final Projesi: Mimari Fikir, Bağlam ve Program kavramlarının bütünleştirilmesi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık 8 saat olarak yapılır, bir akademik dönemin 14 haftası süresince devam edilir. Haftada 4 saatlik derste teorik tartışmalardan oluşur, bunlar ders veya kritik ve öğrenci projesi üzerinden değerlendirme gibi bir formatta olabilir. Kalan 4 saat öğrencilerin tasarım işlerine ayrılır. Dönem projesi konuları dersin sorumlusu tarafından önerilir ve Bölüm Başkanlığı tarafından her akademik dönem başlangıcında onaylanır. Haftalık 8 saat denetlenen stüdyo aktivitesi vardır. Stüdyo çalışmaları Bölüm Başkanlığı tarafından kullanıma ayrılmış sınıflarda üretilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %55 |
Final Projesi | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 4 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 3 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 3 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 2 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 3 |