PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Destekli Çizim IIMECE 114123 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mühendislik parçalarının katı modellerini oluşturma
2. Montaj resimlerini oluşturma ve okuma
3. Parçanın tolerans ve yüzey kalitesini kavrama
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMECE 113
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Mekatronik mühendisleri sıklıkla montaj resimleri yaratıp tolerans ve yüzey kalitesi bilgileri oluşturmak zorundadır. Ek olarak, vida gibi dişli bağlama elemanları ve dişliler gibi bazı makina elemanlarını da detaylandırmak durumundadırlar. Bu ders mekatronik mühendisliği öğrencilerinin montaj resmi ve özel makina elemanlarının nasıl gösterileceği ve analiz açısından mekatronik mühendislerinin vazgeçilmez mühendislik parçalarının katı modellerinin nasıl yapılacağını öğretir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu dersin içeriğinde üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Teknik resim ve montajlamaya giriş
2Teknik resim oluşturma
3Dişli bağlantı elemanları
4Pinler, perçinler,yaylar ve anahtarlar
5Dişliler,kamlar
6Tolerans ve yüzey kalitesi işaretleri
7Katı Modellemeye Giriş
8Katı özelliklerin yapımı
9Katı özelliklerin yapımı
10Katı özelliklerin yapımı
11Modellerin çizim detaylarına aktarılması
12Montaj modelleme
13Montaj modelleme
14Montaj modelleme
 
Kaynaklar:
Gary R. Bertoline, Eric N. Wiebe Fundamentals of Graphics Communication-Fifth Edition McGraw-Hill Higher Education 2007
 
Diğer Kaynaklar:
1. Mastering Autodesk Inventor 2015 and Autodesk Inventor LT 2015: Autodesk Official Press, Curtis Waguespack, ISBN: 978-1-118-86213-1 2. Engineering Drawing and Graphic Technology-International Edition, Thomas E. French, Charles J. Vierck, Robert J. Foster, McGraw-Hill, Inc.1993 ISBN 0-07-022347-5 3. Engineering Drawing and Design-Sixth Edition, C. Jensen, J.D. Helsel, D.R. Short, McGraw-Hill, 2002, ISBN 0-07-821343-6 (T 353 J47 2002) 4. Technical Drawing-Fourteenth Edition, F. E. Giesecke, A. Mitchell, H. C. Spencer, I.L. Hill, J.T. Dygdon, J.E., Novak, Prentice-Hall, Inc., 2012, ISBN 0-13-178446-3 (T 353 T43 2003)
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%40
Final Sınavı1%40
Test/Quiz/Kısa Sınav2%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)12,002,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)28,0016,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)112,0012,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.1
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0