Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Araştırma Yöntemleri ve Etik | DSGN 635 | 6 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Bilim insanları ve tasarımcılar için araştırma yöntemleri ve etik konusunda bilgi edinir 2. Uluslararası bilimsel araştırma ve etik standartlarını kavrar 3. Tasarım alanında kullanılan araştırma yöntemleri ve araştırma tasarımları hakkında bilgi geliştirir 4. Gözlem ve katılımcı teknikler de dahil olmak üzere, veri toplama ve analizi için çok çeşitli stratejiler uygulayabilir. Veri analizi ve yorumlamayı kavrar 5. Tasarımda modern araştırma araçlarını kullanma becerilerini edinir 6. Araştırma uygulamalarında anlatım, işbirliği, katılım, güç ve ayrıcalıkla ilgili çatışmaları anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, öğrencilere nicel, nitel ve hibrit araştırma tekniklerini tanıtır. Dersin konuları arasında, araştırma tasarımının temelleri, nitel ve nicel ölçüm ve örnekleme, temel nicel ve nitel araştırma yöntemleri ve veri analiz teknikleri yer alır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kavramsal tanımlar ve içeriğe giriş: Bilim, bilimsel araştırma, araştırma tasarımı, tasarım araştırması, ahlak, etik Araştırma probleminin formüle edilmesi; hipotezlere, kavramlara, göstergelere ve ölçmeye kavramsal yaklaşım1 Kalitatif ve kantitatif yöntemler ve ölçümlerle ilgili tanımlar: Nicel ölçüm; nitel ölçüm; güvenilirlik ve geçerlilik Tasarım araştırmasında hibrid (karma) yöntemler ve simülasyon araçları Nicel Araştırma ve Analiz: Giriş: Anket araştırması, deneysel araştırma ve tepkisiz araştırma; nicel veri analizi için yazılımlar Araştırma soruları ve ilgili teknikler: Değişkenler arasındaki ilişki; grup farklılıklarının önemi; grup üyeliğinin tahmini; yapı; olayların zaman akışı Nicel araştırma türleri: Tanımlayıcı, korelasyon, Nedensel-Karşılaştırmalı / Yarı Deneysel ve Deneysel Araştırma. değişkenler arasında neden-sonuç ilişkileri. Korelasyon ve regresyonun gözden geçirilmesi Araştırma sorularının tasarım disiplini, doktora önerileri ve araştırma projelerine göre tahmin edilmesinin gözden geçirilmesi Tasarım araştırmasında özel konular Nitel Araştırma ve Analiz: Giriş: Alan araştırması ve tarihsel karşılaştırmalı araştırma Nitel ve nicel veri analizi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar. Karma yöntemlere giriş Tasarımda nitel veriler için analitik stratejiler, nitel veri analizi için yazılım Bilimsel ahlak, bilimsel ve tasarım araştırmalarında etik sorunlar Tasarımda etik standartları, yasal kısıtlamalar, sanatsal etik Araştırma sunumları ve eleştiriler |
|
Kaynaklar: |
* Groat, L., Depres, C., The Significance of Architectural Theory for Environmental Design Research, Behaviour and Design Plenum Press
New York 1991 97814684581451
* Creswell J.W Creswell J. D. Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 5th edition SAGE Publications, Inc 2017
9781506386706
* Saldana, J. The Coding Manual for Quantitative Researchers SAGE Publications, Inc 2013 9781446247365
|
|
Diğer Kaynaklar: |
* Muratovski, G. Research for Designers: A Guide to Methods and Practice SAGE Publications, Inc 2016 9781446275139
* Henn, M.; Weinstein, M.; Foard, N. A Short Introduction to Social Research SAGE Publications, Inc 2005 9780761944836
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüzyüze eğitim.
Ders Anlatımı.
Bilimsel Araştırma.
Sözlü Sunum.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |