Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Araştırma Yöntemleri ve Etik | DSGN 635 | 6 | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma sorusu geliştirebilir ve araştırma tasarımı oluşturabilir. |
2. Nicel, nitel ve karma yöntemleri tanımlar ve uygun bağlamda uygulayabilir. |
3. Veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini araştırma etiğine uygun şekilde yürütebilir. |
4. Akademik dürüstlük ilkelerine uygun biçimde bilimsel yazım ve kaynakça düzeni oluşturabilir. |
5. Dijital araçları ve yeni teknolojileri araştırma süreçlerinde etik, eleştirel ve bilinçli biçimde kullanabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, tasarım alanındaki ileri düzey araştırmalar için gerekli olan nicel, nitel ve karma yöntemleri kapsayan araştırma tasarımı, veri toplama, analiz ve etik ilkeler konularında öğrencilere kuramsal ve uygulamalı bir temel sunar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilimsel araştırmaya giriş ve temel kavramlar |
2 | Araştırma problemi, amaç, soru ve hipotez geliştirme |
3 | Araştırma türleri ve yaklaşımlar |
4 | Kavramsallaştırma, ölçme ve örnekleme |
5 | Nicel araştırma yöntemlerine genel bakış |
6 | Nitel araştırma yöntemlerine genel bakış |
7 | Karma yöntemler ve tasarım araştırmalarında kullanımı |
8 | Ara değerlendirme: araştırma planlarının sunumu |
9 | Veri toplama teknikleri |
10 | Veri analizi: nicel ve nitel yaklaşımlar |
11 | Akademik yazım ve kaynak gösterme teknikleri |
12 | Bilimsel araştırmalarda etik ve akademik dürüstlük |
13 | Dijital araçlar ve yapay zeka destekli araştırma yöntemleri |
14 | Final sunumlar ve genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
* Groat, L., Depres, C., The Significance of Architectural Theory for Environmental Design Research, Behaviour and Design Plenum Press New York 1991 97814684581451
* Creswell J.W Creswell J. D. Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 5th edition SAGE Publications, Inc 2017
9781506386706
* Saldana, J. The Coding Manual for Quantitative Researchers SAGE Publications, Inc 2013 9781446247365
|
|
Diğer Kaynaklar: |
* Muratovski, G. Research for Designers: A Guide to Methods and Practice SAGE Publications, Inc 2016 9781446275139
* Henn, M.; Weinstein, M.; Foard, N. A Short Introduction to Social Research SAGE Publications, Inc 2005 9780761944836
*Nicholas Williman, Research Methods, Routledge, 2011, ISBN 0-203-83607-3 *Krathwohl, David, Methods of Educational and Social Science Research: The Logic of Methods, Waveland Pr. Inc., 2009, ISBN10: 1577665767 *Geoffrey Marczyk, Essentials of Research Methodology and Design, John Wiley and Sons, 2005, ISBN 0-471-47053-8 *C:R. Kothari, Research Methodology Methods and Techniques ,New Age International, 1994, 978-81-224-2488-1 *John Bacon Shone, Introduction to Quantitative Research Methods, University of Hong Kong, 2015, 978-988-12813-0-2
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, araştırma odaklı ve etkileşimli bir öğrenme yaklaşımını benimser. Öğrencilerden, okuma, analiz, tartışma ve uygulamalı çalışmalarla derse aktif katılım beklenir. Teorik bilgiler, vaka analizleri ve örnek araştırma uygulamalarıyla desteklenir. Etik ilkeler ve akademik dürüstlük vurgusu tüm süreçlere entegre edilmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Katılım/Tartışma | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |