PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Psikoloji'de İleri Seviye Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Analizleri IIPSY 502523 + 247,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sosyal bilimlerde, ileri düzeyde çok değişkenli analiz teknikleri hakkında kavramsal bilgi sahibi olmak
2. Farklı ileri analiz tekniklerinin temel varsayımlarını ve kısıtlılıklarını anlamak.
3. Sosyal bilimlerde, ileri düzeyde çok değişkenli analiz tekniklerini yürütme becerisi kazanmak.
4. Farklı analiz tekniklerinin sonuçlarını rapor etme becerisi kazanmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY 501
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders psikoloji alanında kullanılan bazı ileri seviye çok değişkenli istatistik analizi tekniklerini tanıtmaktadır. Çok Değişkenli Regresyon Analizi, Düzenleyici Değişkenli Regresyon Analizi, Lojistik Regresyon, Yapısal Eşitlik Modelleme, Faktör Analizi gibi analizlerin kavramları ve varsayımları açıklanmakta, derste bu analizlerin demonstrasyonu yapılmakta ve öğrenciler bu analizleri lab/uygulama saatlerinde kendileri yürütmekte ve raporlamasını yapmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmaları ders değerlendirme sistemi için bir kısıt oluşturmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı
2Genel Doğrusal Modelin tekrarı
3Veri Temizleme
4Çoklu Regresyon
5Çoklu Regresyon
6Binary Lojistik Regresyon Analizi
7Binary Lojistik Regresyon Analizi
8Yönetsel Regresyon
9Mediation
10Yönetsel Regresyon / Mediation
11Ara Sınav
12Faktör Analizi
13Doğrulayıcı Faktör Analizi
14Yapısal Eşitlik Modeli
 
Kaynaklar:
Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2014). Using Multivariate Statistics. Pearson
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıf içi öğrenim ve laboratuvar dersleri
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler5%30
Aktiviteler1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.4
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.0
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.4
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.1
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek4
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.2
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.0
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.1
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.1
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.0
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.0
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.1
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.0
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak0
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.0