| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Bilgisayar Programlama | CENG 162 | 1 | 2 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Fonksiyonlarla program tasarlama ve yazma yeteneğini geliştirme. |
| 2. Pointer ve pointer aritmetiğini anlamak. |
| 3. Hafıza ayırma ve ulaşım yaklaşımının temellerini öğrenmek. |
| 4. Algoritma tasarımı ve problem çözme yeteneğininin geliştirilmesi. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Ceng161 |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Ceng161 |
| |
Dersin Tanımı:
C Programlama Dili, Problem Çözümü Yapısı, Algoritma Tasarım Kavramıt, Pointers ve pointer aritmetiği, Dinamik Hafıza Ayrımı, Sıralama Algoritmaları, Temel Veri Yapıları.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | C programlama Temellerine Bakış |
| 2 | Pointer ve pointer aritmetiği |
| 3 | Dinamik hafıza ayrımı |
| 4 | Bir boyutlu diziler |
| 5 | Çok boyutlu diziler |
| 6 | Sıralama Algoritmaları |
| 7 | Yapılar (yapı) |
| 8 | Yapı Dizileri, yapı içinde yapı, struct ile pointer. |
| 9 | Parametre geçişi (değer ile) |
| 10 | Parametre geçişi (referans ile) |
| 11 | Dosya işlemleri (text dosyaları) |
| 12 | Dosya işlemleri(ikili sistem dosyaları) |
| 13 | Tekrar ve örnek çözümü |
| 14 | Tekrar ve örnek çözümü |
| |
| Kaynaklar: |
| Deitel and Deitel, C How to Program (Sixth Edition), Prentice-Hall, Inc, 2013. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| J. R. Hanly and E. B. Koffman, Problem Solving and Program Design in C (Fifth Edition), Addison Wesley, 2007. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders yüz yüze eğitimle 3 saat teorik, 2 saat labaratuvar olarak işlenmektedir. Soru çözümü, tartışma, quiz/ödev yöntemleri kullanılmaktadır. Labaratuvarda C programı kullanılmaktadır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Laboratuvar | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
| |