Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama Araştırması | PMY 502 | 5 | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, araştırma tasarımı, anket geliştirme, veri toplama prosedürleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yürütme yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri bir pazarlama araştırması müşteri projesine uygulayacaklardır. |
2. Öğrenciler, pazarlama araştırmasında nicel ve nitel yaklaşımlar arasındaki farkları ve bunların kullanımlarını anlayacaklardır. |
3. Öğrenciler veri girişi ve analizi için SPSS istatistiksel yazılımını öğrenecek ve kullanacaklardır. |
4. Öğrenciler, endüstri tarafından kabul edilen standartlara göre seçtikleri bir pazarlama problemi üzerine birincil veri ile bir pazarlama araştırması çalışması planlayacaklardır. |
5. Öğrenciler bir pazarlama araştırması raporu yazabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Pazarlama araştırması, daha iyi pazarlama kararları vermek için pazarları ve müşterileri anlamak için kritik olan uygulamalı bir yönetim disiplinidir. Bu dersin temel amacı, pazarlama araştırmasının ne zaman ve nasıl yapılacağına dair temel çalışma bilgisini ve pazarlama kararlarını desteklemek için pazarlama bilgilerini iletmenin en etkili yolunu elde etmek için bir öğrenme ortamı sağlamaktır.
Bu ders, pazarlama araştırmasının hem nitel hem de nicel yönlerine ve yöneticilere pazar bölümleme, pazar potansiyelini tahmin etme, tahmin etme, reklamcılık ve fiyatlandırma politikaları geliştirme ve yeni ürünleri tasarlama ve konumlandırma gibi önemli pazarlama sorunlarını ele almada nasıl yardımcı olduklarına odaklanacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama Araştırmasının Niteliği ve Kapsamı |
2 | Pazarlama Araştırması Süreci |
3 | Araştırma Desenleri-Nitel Araştırma |
4 | Araştırma Desenleri-Nitel Araştırma |
5 | Örneklem Seçimi ve Örnekleme Yöntemleri |
6 | Hipotez Türleri ve Analiz Yöntemleri |
7 | Anket Tasarımı ve Süreci |
8 | Ara Sınav |
9 | Ölçme, Değerlendirme ve Ölçek Türleri |
10 | Ölçeklerde Geçerlilik ve Güvenilirlik |
11 | Araştırma Raporunun Hazırlanması |
12 | Araştırma Süreci |
13 | Introduction to SPSS / Data Preparation and Processing |
14 | Data Analysis in SPSS |
|
Kaynaklar: |
1. “Marketing Research with SPSS” (8th Edition), Carl McDaniel Jr. and Roger Gates, John Wiley and Sons.
2. “Essentials of Marketing Researh” (4th Edition), Tony Proctor, Financial Times Prentice Hall.
3. “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi”, Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, Detay Yayıncılık.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |