Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
AB- Türkiye İlişkileri | PSI 418 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. AB-Türkiye ilişkilerinin oluşumunu anlamak |
2. İlişkilerdeki geçmiş ve mevcut gelişmeleri analitik bir şekilde karşılaştırmak |
3. Öğrencilerin katılım sürecini ve AB ilerleme raporlarını takip edebilmesi için gerekli altyapıyı sunmak |
4. 1960'lardan bu yana AB -Türkiye siyasi ve ekonomik ilişkileri hakkında detaylı bilgilendirme sunmak |
5. AB'nin iç dinamiklerini anlamak |
6. Gelecekte ilişkilerde gündem olabilecek konu ve sorunları ele almak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, 1960'lardan bugüne Türkiye'nin AB ile olan ilişkileri soğuk savaş ve sonrası dönemde Türkiye'nin AB'ye yönelik politikası ve sürecin iktisadi ve siyasi boyutları incelenir. AB, sivil toplum, demokratikleşme ve AB ile olan ilişkilerin geleceği ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş & AB - Türkiye: İlişkilerin Tesisi, 1960'lar ve 1970'ler (1) |
2 | AB - Türkiye: İlişkilerin Tesisi, 1960'lar ve 1970'ler (2) |
3 | Soğuk Savaşın Bitişi, AB, Türkiye'nin Başvurusu, Gümrük Birliği |
4 | Lüksemburg'tan Helsinki'ye |
5 | Helsinki'den 2002'ye |
6 | Kopenhag Kriterleriyle İlgili Konular |
7 | AB - Türkiye: Ekonomik Kriterler |
8 | VİZE (PLANLANAN) |
9 | Türkiye, AB, Dış Politika Konuları |
10 | Türk Sivil Toplumu ve AB |
11 | Katılım Müzakereleri ve Hazmetme Kapasitesi |
12 | Sunumlar |
13 | Sunumlar |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Meltem Müftüler Baç Turkey's Relations with a Changing Europe Manchester University Press 1997 071904233
Fraser Cameron (ed) The Future of Europe: Integration and Enlargement Routledge 2004 9780415324830
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Canan Balkır and Allan M. Williams (eds.) Turkey and Europe Pinter Publishers 1993 1555879543
Libby Rittenberg (ed) The Political Economy of Turkey in the Post-Soviet Era Praeger 1998 0275955966 9780275955960
EU Progress Reports on Türkiye |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 4 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 4 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 4 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 1 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 4 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |