Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tüketici Davranışları | ECM 202 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tüketici davranışlarının temel kavramlarını ve teorilerini tanımlayabilir. |
2. Tüketicilerin satın alma karar süreçlerini analiz edebilir. |
3. Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörleri açıklayabilir. |
4. Tüketici davranışlarının pazarlama stratejilerine etkisini değerlendirebilir. |
5. Pazarlama faaliyetlerinde tüketici odaklı yaklaşımlar geliştirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, tüketici karar verme sürecinin psikolojik, sosyal ve kültürel yönlerini incelemektedir. Tüketicilerin pazarlama uyaranlarını nasıl algıladıkları, işledikleri ve bunlara nasıl tepki verdiklerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlar. Öğrenciler, pazarlama stratejilerine tüketici tepkilerini tahmin etmek için çeşitli tüketici davranış teorilerini ve modellerini analiz edeceklerdir. Ders, bireysel ve grup davranışlarının satın alma kararlarını nasıl etkilediğini incelemek için psikoloji, sosyoloji ve ekonomi kavramlarını entegre eder. Pratik anlayışı ve stratejik düşünmeyi geliştirmek için vaka çalışmaları ve gerçek dünya uygulamalarından yararlanılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tüketici Davranışlarına Giriş |
2 | Tüketici Karar Verme Süreçleri |
3 | Motivasyon ve İhtiyaç Teorileri |
4 | Algı ve Tüketici Davranışları |
5 | Öğrenme ve Bellek |
6 | Tutum ve Tüketici Tutumları |
7 | Sosyal Etkiler ve Referans Grupları |
8 | Ara Sınav |
9 | Kültürel ve Alt Kültürel Faktörler |
10 | Tüketici Psikolojisi: Duygular ve Kişilik |
11 | Dijital Tüketici Davranışları |
12 | Etik ve Sürdürülebilirlik |
13 | Pazarlama Stratejilerinde Tüketici Davranışları Kullanımı |
14 | Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being (13th ed.). Pearson.
Schiffman, L. G., & Wisenblit, J. (2019). Consumer Behavior (12th ed.). Pearson.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Kardes, F. R., Cronley, M. L., & Cline, T. W. (2020). Consumer Behavior: Science and Practice (2nd ed.). Cengage Learning.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2022). Marketing Management (16th ed.). Pearson.
Hawkins, D. I., Mothersbaugh, D. L., & Best, R. J. (2021). Consumer Behavior: Building Marketing Strategy (14th ed.). McGraw Hill. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yürütülecektir. Ders kapsamında öğrencilerin değerlendirilmesi vize, ödev ve final sınavlarını içerecektir.
Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayan ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacağı unutulmamalıdır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının genel dönem notuna dahil edileceği de unutulmamalıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Ödev | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |