PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası Ticaretin Temelleri ECM 105213 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası ticaret ve finansın temel kavramlarını anlamak.
2. Başlıca ticaret teorilerini ve bunların uygulamalarını analiz etmek ve değerlendirmek.
3. Küreselleşmenin ulusal ve küresel ekonomiler üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir.
4. Döviz kuru mekanizmalarını ve bunların ticaret üzerindeki etkilerini yorumlayabilecektir.
5. Uluslararası kuruluşların ekonomi politikasındaki rollerini incelemek.
6. Vaka çalışmalarının analizi yoluyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
7. Ekonomi teorilerini güncel uluslararası ekonomik sorunlara uygulayabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Uluslararası Ticaretin Temelleri dersi temel olarak ticaret teorisi, döviz kurları ve küresel ekonomi politikalarını incelemektedir. Öğrenciler küreselleşmenin ekonomiler üzerindeki etkilerini analiz edecek, ticaret anlaşmalarını inceleyecek ve uluslararası kuruluşların rollerini anlayacaklardır. Ders kapsamında, eleştirel düşünmeyi teşvik eden ve teorik bilgileri küresel ekonomik meselelere uygulayan gerçek dünya vaka çalışmalarına vurgu yapılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası Ticarete Giriş
2Klasik mutlak ve karşılaştırmalı üstünlük teorisi
3İşgücü Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlükler: Ricardocu Model
4Neoklasik karşılaştırmalı üstünlük teorisi
5Heckscher-Ohlin Ticaret Teorisi
6Faktör Fiyat Eşitlemesi
7Ara Sınav
8Ticaret Politikası ve Araçları
9Uluslararası Ticaret Anlaşmaları ve Organizasyonları
10Ticaret Politikası Araçları
11Ödemeler Dengesi
12Döviz Kurları
13Dijital Ticaret ve E-ticaret
14Ticaret Anlaşmazlıkları ve Çözüm Mekanizmaları
 
Kaynaklar:
Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld and Marc Melitz, International Economics: Theory and Policy, Global Edition, 2022. 978-0135766859.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Midterm Exam1%25
Final Exam1%50
Sınıf Katılımı1%10
Take-home assignments2%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1E-ticaret ve pazarlama ile ilgili temel teknikleri ve programları tanır ve kullanabilir. 2
2Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahip olur ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar. 0
3Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirme yetisine sahip olur. 0
4Geleneksel ve dijital pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilir ve uygulayabilir. 0
5Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına ek olarak dijital boyuta uygun olarak geliştirebilir ve uygulayabilir. 1
6Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve uygulayabilir. 2
7İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilir, strateji geliştirebilir, etkileşim oluşturabilir. 1
8Türkçeyi ve en az bir yabancı dili (özelde İngilizce) yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde kullanabilir, sunulan E-ticaret ve pazarlama bilgisini kolayca takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 2
9İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilir. 1
10Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlayabilir ve uygulayabilir.1