Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Medya ve İletişim Teknolojileri | ECM 201 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Medya ve iletişim teknolojilerini tanımlar ve farklı medya türlerini (basılı, yayın, dijital, vb.) bilir. |
2. Medyanın toplumdaki rolünü, ayrıca kültür, siyaset ve kamuoyu üzerindeki etkisini analiz edebilir. |
3. Geleneksel ve dijital medya platformlarının güçlü ve zayıf yönlerini öğrenir. |
4. Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin yeni medya ortamındaki rolünü analiz edebilir. |
5. Başlıca sosyal medya platformlarının iletişim, pazarlama ve sosyal etkileşimler üzerindeki etkisini değerlendirebilir. |
6. Dijital medyada videonun rolünü ve tüketiciler üzerindeki etkisini anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Medya ve İletişim Teknolojileri dersinin amacı; medya ve yeni iletişim teknolojilerini uyumlu bir şekilde kullanma, medya okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirme, yeni iletişim stratejilerini öğrenme ve geliştirme, iş etiği bilincine sahip bireyler olarak yenilikleri takip etme konularında öğrencilere katkıda bulunmaktır.
Bu derste medya ve iletişim teknolojilerinin tarihsel gelişimi, rolü ve toplum üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Öğrenciler bu derste medya teorilerini, dijital ve geleneksel medya teknolojilerinin temellerini ve modern iletişim ortamındaki uygulamalarını, medya ve dijital iletişim teknolojileri arasındaki karmaşık ilişkiyi ve bu ilişkinin zaman içindeki değişimini ve sürekliliğini öğrenir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
|
Kaynaklar: |
Arthur Asa Berger. (2012). Media, Myth and Society: A Critical Perspective (3rd Edition). Rowman & Littlefield Publishers. ISBN:1442217804
978-1442217805
Adrian Athique. (2013). Digital Media and Society (1st Edition). Polity. ISBN:978-0745662299 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly. (2008). New Media: A Critical Introduction. Routledge. ISBN:0415431611
978-0415431613
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 2 | %20 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |