PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Medya ve İletişim TeknolojileriECM 201213 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Medya ve iletişim teknolojilerini tanımlar ve farklı medya türlerini (basılı, yayın, dijital, vb.) bilir.
2. Medyanın toplumdaki rolünü, ayrıca kültür, siyaset ve kamuoyu üzerindeki etkisini analiz edebilir.
3. Geleneksel ve dijital medya platformlarının güçlü ve zayıf yönlerini öğrenir.
4. Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin yeni medya ortamındaki rolünü analiz edebilir.
5. Başlıca sosyal medya platformlarının iletişim, pazarlama ve sosyal etkileşimler üzerindeki etkisini değerlendirebilir.
6. Dijital medyada videonun rolünü ve tüketiciler üzerindeki etkisini anlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Medya ve İletişim Teknolojileri dersinin amacı; medya ve yeni iletişim teknolojilerini uyumlu bir şekilde kullanma, medya okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirme, yeni iletişim stratejilerini öğrenme ve geliştirme, iş etiği bilincine sahip bireyler olarak yenilikleri takip etme konularında öğrencilere katkıda bulunmaktır. Bu derste medya ve iletişim teknolojilerinin tarihsel gelişimi, rolü ve toplum üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Öğrenciler bu derste medya teorilerini, dijital ve geleneksel medya teknolojilerinin temellerini ve modern iletişim ortamındaki uygulamalarını, medya ve dijital iletişim teknolojileri arasındaki karmaşık ilişkiyi ve bu ilişkinin zaman içindeki değişimini ve sürekliliğini öğrenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
 
Kaynaklar:
Arthur Asa Berger. (2012). Media, Myth and Society: A Critical Perspective (3rd Edition). Rowman & Littlefield Publishers. ISBN:1442217804 978-1442217805 Adrian Athique. (2013). Digital Media and Society (1st Edition). Polity. ISBN:978-0745662299
 
Diğer Kaynaklar:
Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly. (2008). New Media: A Critical Introduction. Routledge. ISBN:0415431611 978-0415431613
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev2%20
Ders Katılımı1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor