Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yabancı Öğrenciler için Türkçe I | TURK 105 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders öğrenciye yeni ortamında daha kolay bir ortamıyla uyuşma imkânı sağlar. |
2. Öğrencinin kültürel olarak da çevresiyle arasındaki mesafeyi kapatmasını, onun çevresini bu bakımdan da tanımasını sağlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste anadili Türkçe olmayan öğrencilere başlangıç düzeyinde Türkçe öğretilmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler Türkçenin alfabesini, temel dilbilgisi kurallarını öğrenirler ve gündelik konuşma pratikleriyle dil becerileri desteklenir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğinin ve ders materyallerinin tanıtımı |
2 | Tanışma, Selamlaşma Alfabe ve harflerin telaffuzu |
3 | Sayılar Bu ne, bu kim, kaç? Soru kalıpları |
4 | Bu, şu, o (İşaret Sıfatları) -de Bulunma Durumu Eki Nerede, kimde? Soru kalıpları Evet/hayır soruları (Pratik) |
5 | Çoğul ekleri (-ler, -lar) mi soru eki ve çekimleri |
6 | -de kim var / -de ne var --- -de……var. Soru kalıpları. Var / Yok. Gündelik eşyalar (nerede, kimde) (Pratik) Sıfatlar Renkler (Pratik) |
7 | Şimdiki Zaman Türkçenin dilbilgisi yapısının anlatılması. (Özne – Tümleç – Yüklem) |
8 | Şimdiki Zaman Pozitif, negatif formlar ve soru formu (Pratik) |
9 | -e Yönelme Hâli Eki. Nereye? (Pratik) Saat kaç? Soru kalıbı – (Pratik) |
10 | -den Ayrılma Hâli Eki -den önce, -den sonra Kim/Nerede/Ne Yapıyor? – “değil” sözcüğünün görevi. |
11 | İyelik ekleri Belirtili ve Belirtisiz Ad Tamlaması |
12 | Alışveriş – Soru kalıpları (Ne Kadar / Kaç lira) – Basit Ölçü ve Ağırlık Birimleri |
13 | Yön ve Yol Tarifleri Yanında/Sağında/Solunda/Karşısında (Pratik) |
14 | Belirli Geçmiş Zaman (Pratik) |
|
Kaynaklar: |
Haz. Prof. Dr. V. Doğan Günay vd. İzmir-Yabancılar için Türkçe Ders Kitabı DEDAM-Papatya Yayıncılık 2013
Haz. Prof. Dr. V. Doğan Günay vd. İzmir-Yabancılar için Türkçe Alıştırma Kitabı DEDAM-Papatya Yayıncılık 2013
Ed. Emine Açıksöz vd. Hitit Yabancılar için Türkçe Ders Kitabı Ankara Üniversitesi TÖMER 2002
Ed. Emine Açıksöz vd. Hitit Yabancılar için Türkçe Alıştırma Kitabı Ankara Üniversitesi TÖMER 2002
|
|
Diğer Kaynaklar: |
B. Orhan Doğan Modern Turkish: A Complete Self Study Course for Beginners Bora Yayıncılık 2016 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Konu anlatımı, örnek diyaloglar, okuma parçaları ve konuşma pratikleri. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 0 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 0 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 0 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 0 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |