PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Metrik Sabit Nokta Teorisine GirişMATH 4563 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler birçok sabit nokta problemini çözebilecektir.
2. Öğrenciler çeşitli disiplinlerdeki problemleri modellemede kendilerine yardımcı olan fark denklemleri terminolojisini kullanacaklardır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Metrik uzay, b-metrik uzay, yarı-metrik uzay, ultra-metrik uzay, kısmi metrik uzay, Banach dönüşüm ilkesi ve uzantıları, Caristi'nin sabit nokta teoremi ve uzantıları, Edelstein'ın sabit nokta teoremi ve uzantıları, Meir-Keeler'in sabit noktası teoremler ve uzantıları,
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Metrik ve Metrik Uzaylar
2Semimetrik uzay, yarı metrik uzay
3B-metrik uzay
4Kısmi metrik uzay
5Ultra metrik uzay
6Banach Büzülme Haritalama teoremleri
7Banach Büzülme Haritalama teoremlerinin genişletilmesi
8Banach Büzülme Haritalama teoremlerinin daha fazla genişletilmesi
9Caristi'nin Sabit nokta teoremi
10Caristi'nin Sabit nokta teoreminin genişletilmesi
11Edelstein'ın Sabit Nokta teoremi
12Meir-Keeler sabit nokta teoremi
13Proinov'un Sabit Nokta teoremleri
14Simülasyon fonksiyonu ve Z daralması
 
Kaynaklar:
Fixed Point Theory in Distance Spaces, William Kirk and Naseer Shahzad, Springer, 2014, ISBN: 978-3-319-10926-8
 
Diğer Kaynaklar:
Fixed Point Theory in Metric Type Spaces, R.P.Agarwal, E. Karapınar, D. O’Regan, A.F. Roldán-López-de-Hierro, Springer, 2015, ISBN: 978-3-319-24080-0
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders verilmektedir. Katılım %60 oranında zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%5
Proje5%5
Ara Sınav2%50
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)15,005,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri52,0010,00
7Sınavlara Hazırlık51,005,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)27,5015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)120,0020,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.4
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4