PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklamcılığa GirişECM 106123 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bütünleşik Pazarlama İletişimi kavramını öğrenir.
2. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin tutarlı bir marka imajı oluşturmaya nasıl katkıda bulunduğunu anlar.
3. İletişim sürecini ve Bütünleşik Pazarlama İletişimiyle ilgisini kavrayabilir.
4. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin planlamasında ilgi çekici ve hedefe yönelik yenilikçi stratejiler geliştirmeyi öğrenir.
5. Bütünleşik Pazarlama İletişimi kampanyasında yazılı ve görsel medyanın rolünü değerlendirebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Reklamcılığa Giriş dersi, öğrencilere etkili bütünleşik pazarlama iletişimi (IMC) programları geliştirmek, medya faaliyetlerinin planlanması ve yürütülmesini anlamak ve çeşitli medya reklamlarını analiz etmek için gerekli temel alt yapıyı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca uluslararası reklam ve tanıtım (promosyon) kararlarına ve bu programların etkinliğinin nasıl ölçüleceğine odaklanmaktadır. Tükettiğimiz yiyeceklerden giydiğimiz kıyafetlere, izlediğimiz filmlerden tuttuğumuz spor takımlarına kadar reklam sadece bir araç değil, seçimlerimizin ve deneyimlerimizin temel bir yönüdür. Reklamcılığa Giriş dersinde, reklam ve tanıtımın toplumumuzdaki yaygın etkisi incelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı, konulara genel bir bakış
2Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş
3Pazarlama Sürecinde Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü
4Durum Analizi: Reklam Kuruluşlarının Rolü ve Tüketici Davranışı Perspektifleri
5İletişim Sürecinin Analiz Edilmesi
6Yenilikçi Strateji: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programının Planlanması ve Geliştirilmesi
7Yenilikçi Strateji: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programının Uygulanması ve Değerlendirilmesi
8Midterm Exam
9Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programı için Medya Planlaması ve Stratejisi
10Medya Değerlendirmesi: Televizyon ve Radyo
11Medya Değerlendirmesi: Dergiler ve Gazeteler
12Tanıtım Programının Etkinliğinin Ölçülmesi
13Uluslararası Reklam ve Tanıtım
14Final sunumları
 
Kaynaklar:
Belch, George E., & Belch, Michael A. (2018). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. McGraw-Hill. ISBN: 978-1259548147
 
Diğer Kaynaklar:
Mishra, Anubhav, & Vijay, Tata Sai. (2024). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing: Communicating in a Digital World. Routledge Taylor & Francis Group. ISBN:978- 103504070 Clow, Kenneth & Baack, Donald. (2021). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Global Edition, 9th Edition. Pearson. ISBN: 978-1292411217
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev2%20
Ders Katılımı1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor