Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Reklamcılığa Giriş | ECM 106 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bütünleşik Pazarlama İletişimi kavramını öğrenir. |
2. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin tutarlı bir marka imajı oluşturmaya nasıl katkıda bulunduğunu anlar. |
3. İletişim sürecini ve Bütünleşik Pazarlama İletişimiyle ilgisini kavrayabilir. |
4. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin planlamasında ilgi çekici ve hedefe yönelik yenilikçi stratejiler geliştirmeyi öğrenir. |
5. Bütünleşik Pazarlama İletişimi kampanyasında yazılı ve görsel medyanın rolünü değerlendirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Reklamcılığa Giriş dersi, öğrencilere etkili bütünleşik pazarlama iletişimi (IMC) programları geliştirmek, medya faaliyetlerinin planlanması ve yürütülmesini anlamak ve çeşitli medya reklamlarını analiz etmek için gerekli temel alt yapıyı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca uluslararası reklam ve tanıtım (promosyon) kararlarına ve bu programların etkinliğinin nasıl ölçüleceğine odaklanmaktadır.
Tükettiğimiz yiyeceklerden giydiğimiz kıyafetlere, izlediğimiz filmlerden tuttuğumuz spor takımlarına kadar reklam sadece bir araç değil, seçimlerimizin ve deneyimlerimizin temel bir yönüdür. Reklamcılığa Giriş dersinde, reklam ve tanıtımın toplumumuzdaki yaygın etkisi incelenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı, konulara genel bir bakış |
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş |
3 | Pazarlama Sürecinde Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü |
4 | Durum Analizi: Reklam Kuruluşlarının Rolü ve Tüketici Davranışı Perspektifleri |
5 | İletişim Sürecinin Analiz Edilmesi |
6 | Yenilikçi Strateji: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programının Planlanması ve Geliştirilmesi |
7 | Yenilikçi Strateji: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programının Uygulanması ve Değerlendirilmesi |
8 | Midterm Exam |
9 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programı için Medya Planlaması ve Stratejisi |
10 | Medya Değerlendirmesi: Televizyon ve Radyo |
11 | Medya Değerlendirmesi: Dergiler ve Gazeteler |
12 | Tanıtım Programının Etkinliğinin Ölçülmesi |
13 | Uluslararası Reklam ve Tanıtım |
14 | Final sunumları |
|
Kaynaklar: |
Belch, George E., & Belch, Michael A. (2018). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. McGraw-Hill. ISBN: 978-1259548147 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Mishra, Anubhav, & Vijay, Tata Sai. (2024). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing: Communicating in a Digital World. Routledge Taylor & Francis Group. ISBN:978- 103504070
Clow, Kenneth & Baack, Donald. (2021). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Global Edition, 9th Edition. Pearson. ISBN: 978-1292411217
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 2 | %20 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |