Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İngilizce Sözlü Anlatım II | TINS 106 | 1 | 2 | 4 + 0 | 4 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler: Farklı konularda iyi organize edilmiş ve tutarlı sözlü sunumlar yapabileceklerdir. |
2. İleri düzey konuşmalar üretebilmek için yaratıcı ve mantıksal becerilerini geliştireceklerdir. |
3. İngilizce günlük konuşma becerilerini ilerleteceklerdir. |
4. Topluluk önünde konuşma ve sunum becerilerini ilerleteceklerdir. |
5. Etkili konuşmalar yapabilmek için görsel araçları başarılı biçimde kullanabileceklerdir. |
6. Etkili bir iletişim bağlamında anlatı, tartışma ve görüşme sorularını cevaplama gibi konularda yetkinlik kazanacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, tartışmalar, bireysel ve grup sunumları gibi iletişim odaklı çeşitli konuşma etkinlikleri ile öğrencilerin ileri düzey İngilizce sözlü ifade yeterliklerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır. Dersin temel amacı, resmi konuşmalarda etkili dil kullanımını geliştirmektir. Öğrencilerden iletişimsel yeterliğin bileşenlerini anlamaları ve uygulayabilmeleri beklenmektedir. Öğrencileri gelişmiş iletişim becerileri kapsamında konuşma becerilerini etkin bir şekilde kullanacaklardır. Ders süresince sürekli geri bildirimler doğrultusunda, tonlama, vurgu yönetimi ve ezgi gibi çeşitli özelliklerde yetkinlik geliştirecek; iletişimde yaşanabilecek aksaklıkları onarma konusunda stratejik yeterlik kazanacaklardır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş: Ders izlencesi, ödevler, dersle ilgili ilkeler, değerlendirme. Tanışma. |
2 | İletişim ve topluluk önünde konuşmanın önemi, Konuşma: Doğası ve işlevi, Konuşma mekanizması, Konuşmanın bileşenleri, Sözlü dilin etkili kullanımı. Örnek konuşmalar. |
3 | Konuşma Hazırlığı: Konu seçimi, amacın belirlenmesi, materyal seçimi ve toplanması, konuşmanın düzenlenmesi, konuşmanın sunumu. Topluluk önünde konuşma ve özellikleri üzerine fikir alışverişi. Kısa Sınav. |
4 | İkna Edici Konuşma. |
5 | İkna Edici Konuşma. |
6 | İkna Edici Konuşma. |
7 | Ara sınav |
8 | Tartışmacı Konuşma |
9 | Tartışmacı Konuşma |
10 | Tartışmacı Konuşma. |
11 | Kısa sınav-2 |
12 | Grup tartışmaları- Sunumlar |
13 | Grup tartışmaları- Sunumlar |
14 | Grup tartışmaları- Sunumlar- Genel tekrar. |
|
Kaynaklar: |
Stephen E. Lucas The Art of Public Speaking McGraw Hall 2009 978 007 338515 0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert Dunbar How to Debate Children’s Press 1994 978-0531111222 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler etkileşimli olacaktır. Öğrencilerden sınıf içi tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Öğrencilerden, tartışma, ikna ve argümantasyonla ilgili çeşitli konularda bireysel sunumlar yapmaları istenecektir. İki ara sınav (üç ödev ile birlikte) ve bir final sınavı yapılacaktır. Öğrencilerden, sunum, araştırma ve ön çalışma materyallerini sunumlarının veya ara sınavlarının sonunda (sınav veya sunum günü) teslim etmeleri beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %20 |
Sözlü Sunum | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 5 | 1,00 | 5,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 2 | 6,00 | 12,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 6,00 | 6,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Öğrenciler, kaynak ve erek dilde yetkinlik kazanır, yazılı ve sözlü çeviride gelişmiş beceriler edinir. | 2 |
2 | Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirir, farklı kültürler arasında etkili iletişim sağlar. | 4 |
3 | Edebiyat, dilbilim, uluslararası ilişkiler, siyaset, tıp ve teknoloji gibi alanlarda kuramsal ve terimsel bilgi edinir. | 3 |
4 | Çeviri kuramlarında uzmanlaşır, çeviriyi şekillendiren etmenleri anlar ve bilimsel bir bakış açısı benimser. | 0 |
5 | Bilgisayar destekli çeviri araçları, çevrimiçi terminoloji bankaları ve çeviri yazılımlarını kullanma becerileri kazanır, piyasa ile akademi arasında köprü kurar. | 2 |
6 | Çeşitli mesleki staj faaliyetlerinde bulunur, araştırma yapar, bilimsel literatürü takip eder ve gizlilik, sadakat gibi etik ilkelere bağlı kalır. | 0 |
7 | Çevirinin bireysel, toplumsal, ulusal ve küresel düzeydeki rolünü öğrenir, hayat boyu öğrenmeyi ve bilgi toplumunun değerini benimser. | 4 |