Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Destekli Çizim I | MECE 113 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İmalat için mühendislik çizimini okuyup yorumlama |
2. Temel mühendislik çizimlerini yaratma |
3. İzdüşüm temellerini kavrama |
4. Temel bilgisayar destekli çizim araçlarını etkin kullanma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Mühendisler grafik dilini tasarım kavramlarını ve fikirlerini kayıt altına almak, analiz etmek ve anlatmak için kullanırlar. Böylece, bir mühendis grafik dilinde (teknik resim) okur-yazarlık kazanmak durumundadır. Bu ders makina mühendisliği öğrencilerine bu teknik resim dilinin temellerini öğretemeyi amaçlamaktadır. Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme (BDT) yazılımlarından birinin de (Inventor) öğrenilmesi ile teknik resimlerin hassas, doğru ve eksiksiz olarak yaratılması amaçlanır. 3 boyutlu objelerin iki boyutta tanımlanması ve 2 boyutlu yaratılan teknik resimlerin 3 boyutta görselleştirilmesi tasarım ve kabiliyetini güçlendirecek araçlardır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mühendislik çizimine giriş |
2 | Temel ögelerin geometrik yapısı |
3 | Temel ögelerin geometrik yapısı |
4 | İzdüşüm teorisi |
5 | Dikey İzdüşüm |
6 | Dikey İzdüşüm |
7 | Ölçülendirme |
8 | İzometrik Görünüşler |
9 | İzometrik Görünüşler |
10 | Kesitleme |
11 | Kesitleme |
12 | Mühendislik çizimin sunum teknikleri-Yazdırma başlık blokları |
13 | |
14 | Katı Modellemeye Giriş |
|
Kaynaklar: |
Gary R. Bertoline, Eric N. Wiebe Fundamentals of Graphics Communication-Fifth Edition McGraw-Hill Higher Education 2007 |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Mastering Autodesk Inventor 2015 and Autodesk Inventor LT 2015: Autodesk Official Press, Curtis Waguespack, ISBN: 978-1-118-86213-1
2. Engineering Drawing and Graphic Technology-International Edition, Thomas E. French, Charles J. Vierck, Robert J. Foster, McGraw-Hill, Inc.1993 ISBN 0-07-022347-5
3. Engineering Drawing and Design-Sixth Edition, C. Jensen, J.D. Helsel, D.R. Short, McGraw-Hill, 2002, ISBN 0-07-821343-6 (T 353 J47 2002)
4. Technical Drawing-Fourteenth Edition, F. E. Giesecke, A. Mitchell, H. C. Spencer, I.L. Hill, J.T. Dygdon, J.E., Novak, Prentice-Hall, Inc., 2012, ISBN 0-13-178446-3 (T 353 T43 2003)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat ders anlatımı ve 2 saat laboratuvar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 2 | 2,00 | 4,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 6,00 | 12,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 1 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |