Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Düzey İngilizce Okuma Yazma Becerileri | TINS 102 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler; • Karmaşık cümlelerin veya yeni kelimelerin anlamını yorumlamak için sözdizimsel ipuçlarını kullanabileceklerdir. |
2. Çevrimiçi kaynaklar da dahil olmak üzere başvuru araçlarını kullanarak bilgiye ulaşabileceklerdir. |
3. Sınıf çalışmalarıyla okuma ve anlama stratejilerini geliştirebileceklerdir |
4. Okuma ve araştırma etkinliklerinin katkılarıyla yazma becerilerini geliştireceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin çeviri performanslarını desteklemek amacıyla ileri düzeyde okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Anlama, kelime bilgisi geliştirme ve çalışma becerilerine odaklanan okuma alıştırmaları, paragraf ve kompozisyon yazımı için sağlam bir tematik ve dilsel altyapı oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, İngilizce dilbilgisi çalışmaları öğrencilerin anlama, üretme ve çeviri becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayacaktır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Okuma ve Yazma Becerilerine Giriş • Derse genel bakış ve beklentiler • Yazma için okumanın önemi • Farklı metin türleri |
2 | • Metin Yapısını Anlama • Yazarın amacını ve üslubunu belirleme • Ana fikirleri ve destekleyici detayları tanımlama • Metin organizasyon desenlerini tanıma (örneğin, neden-sonuç, karşılaştırma-örnekleme) • Bilgiyi özetleme ve yeniden anlatma |
3 | • Alıştırmalarla kelime dağarcığı ve dil becerilerini geliştirme • Kelime dağarcığını genişletme stratejileri • Bağlam ipuçları ve kelime oluşturma • Dilbilgisi ve cümle yapısını geliştirme |
4 | Sınıf içi çalışmalarına devam. Öğrenci ödevlerine geribildirim. |
5 | • Okuma metni fikirleri ve stratejileri yazıya nasıl yansıtılır: Temel fikirleri almak ve bir kompozisyon geliştirmek • Güçlü tez cümleleri oluşturma • Fikirleri veya argümanları kanıt ve örneklerle destekleme • Etkili giriş ve sonuç paragrafları oluşturma |
6 | Alıştırmalarla devam. |
7 | • Hedef okuyucuları anlama • Yazı tarzı ve üslubunu uyarlama • Yazıda kültürel ve bağlamsal faktörleri göz önünde bulundurma • Çeviriyi göz önünde bulundurma |
8 | ARA SINAV |
9 | • Betimlemeli ve Açıklamalı Yazma • Etkili betimlemeler için teknikler • Bilgilendirici ve açıklayıcı kompozisyonlar yazma • Fikirleri desteklemek için örnekler ve gerçeklik olgularını kullanma |
10 | Sınıf içi çalışmalarına devam. Öğrenci ödevlerine geribildirim. |
11 | • İkna edici yazma ve argümantasyon • İkna edici argümanlar oluşturma • İkna edici dil ve retorik stratejileri kullanma • Karşı argümanları ele alma |
12 | Sınıf içi çalışmalarına devam. Öğrenci ödevlerine geribildirim. |
13 | • Anlatı yazma teknikleri • Hikaye anlatımının unsurları • İlgi çekici karakterler ve mekanlar oluşturma • Etkili anlatılar oluşturma |
14 | Sınıf içi çalışmalarına devam. Öğrenci ödevlerine geribildirim. temel kavram ve stratejilerin tekrarı. Öğrencilerin ortak sorunlarını ele alma ve öneriler. |
|
Kaynaklar: |
Douglas Fisher, Nancy Frey (2014) Close Reading and Writing From Sources International Reading Association 0872071588
John Langan, The Advanced Reading-Writing Connection Townsendpress 2014 978-1-59194-425-6
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Wendy Sahanaya, Vladimir Pejovic, Jeremy Lindeck, Michael Nicklin, Peggy Read, Richard Stewart (1999) IELTS Preparation and Practice: Reading and Writing General Training Module Oxford University Press. 0195540948 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Öğrencilerin derse, metinleri okumuş ve verilen analiz çalışmalarını tamamlamış olarak gelmeleri gerekmektedir.
• Sınıf içi etkinliklere katılmaları zorunludur.
• Ders İngilizce olarak yürütülmektedir.
• Dersin her aşamasında aktif öğrenci katılımı esastır.
• Düzenli devam zorunludur. Öğrencilerin tüm derslere düzenli olarak katılması beklenmektedir.
• Dönem boyunca iki ara sınav, ödevler ve bir final sınavı bulunmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Sınıf Katılımı | 42 | %3 |
Sözlü Sunum | 1 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |