PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çizim StandartlarıINAR 185112 + 235,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. TTeknik çizimin temel ilkelerini anlar ve uygular.
2. Çizim araçlarını ve teknik çizim ekipmanlarını doğru bir şekilde kullanır.
3. İç mekânlara ait ölçekli plan, kesit ve görünüş çizimlerini üretir.
4. Mimari çizim standartları ve kurallarını uygular.
5. Üç boyutlu mekânsal biçimleri iki boyutlu ortamda görselleştirir ve temsil
6. Çizgi kalitesi, sayfa düzeni ve açıklama yazıları yoluyla grafik iletişim becerilerini gösterir.
7. Görsel düşünme ve mekânsal temsil ile ilgili problem çözme becerileri geliştirir.
8. Mevcut mimari çizimleri yorumlar ve yeniden üretir.
9. Çalışmalarını açık, profesyonel ve düzenli bir formatta sunar.
10. Stüdyo ortamında güvenlik ve etik kurallara uyar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, iç mimarlıkta algı, iletişim ve görsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çizim çalışmaları içermektedir. INAR 185, soyutlamanın biçimsel kuralları, üç boyutluluğun görselleştirilmesi, ölçekli çizim, çizim yeterliliği, teknik çizim yöntemlerinin kullanımı ve temel grafik anlatım becerileri gibi konulara odaklanır. Ders kapsamında çizim ekipmanları, malzemeleri ve teknikleri öğrencilere tanıtılır. Öğrenciler, teknik çizim araçlarını kullanarak ölçekli plan ve kesit çizimleri üretirler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Çizgi, çizgi kalınlığı, çizgi kalitesi ve yazı
2Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit
3Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit
4Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit
53 Boyutlu Çizim
63 Boyutlu Çizim
73 Boyutlu Çizim
8Mimari Çizime Giriş
9Mimari Çizim (1/50 Plan)
10Mimari Çizim (1/50 Plan)
11Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section)
12Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section)
13Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section)
14Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section)
 
Kaynaklar:
Francis D. K. Ching, Design Drawing, John Wiley & Sons, 1998, ISBN: 978-0471286542
 
Diğer Kaynaklar:
Francis D. K. Ching, Design Drawing, John Wiley & Sons, 1998, ISBN: 978-0471286542 Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl, Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı-Endüstri Merkezi, 2006, ISBN: 978-9755114705 Diana B. Wirtz Kingsley, Jeanne Diehl-Shaffer, Hand Drafting for Interior Design, Fairchild Books, 2020, ISBN: 978-1501361159
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik anlatımlar ve gözetimli stüdyo çalışmalarıyla birlikte yürütülmektedir. Teorik oturumlarda teknik çizimin temel ilkeleri, çizim standartları ve görsel iletişim konuları ele alınır. Stüdyo saatlerinde öğrenciler, bu ilkeleri geleneksel çizim araçlarını kullanarak uygulamalı egzersizlerle pekiştirir. Haftalık alıştırmalar ve sınıf içi değerlendirmeler, öğrencilerin beceri gelişimini desteklerken; bireysel çalışmalarıyla doğruluk, tutarlılık ve grafik anlatım yetkinliklerini geliştirmeleri teşvik edilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.2
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme2
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.3
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.4
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.1
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme2
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.3