Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çizim Standartları | INAR 185 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. TTeknik çizimin temel ilkelerini anlar ve uygular. |
2. Çizim araçlarını ve teknik çizim ekipmanlarını doğru bir şekilde kullanır. |
3. İç mekânlara ait ölçekli plan, kesit ve görünüş çizimlerini üretir. |
4. Mimari çizim standartları ve kurallarını uygular. |
5. Üç boyutlu mekânsal biçimleri iki boyutlu ortamda görselleştirir ve temsil |
6. Çizgi kalitesi, sayfa düzeni ve açıklama yazıları yoluyla grafik iletişim becerilerini gösterir. |
7. Görsel düşünme ve mekânsal temsil ile ilgili problem çözme becerileri geliştirir. |
8. Mevcut mimari çizimleri yorumlar ve yeniden üretir. |
9. Çalışmalarını açık, profesyonel ve düzenli bir formatta sunar. |
10. Stüdyo ortamında güvenlik ve etik kurallara uyar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iç mimarlıkta algı, iletişim ve görsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çizim çalışmaları içermektedir. INAR 185, soyutlamanın biçimsel kuralları, üç boyutluluğun görselleştirilmesi, ölçekli çizim, çizim yeterliliği, teknik çizim yöntemlerinin kullanımı ve temel grafik anlatım becerileri gibi konulara odaklanır. Ders kapsamında çizim ekipmanları, malzemeleri ve teknikleri öğrencilere tanıtılır. Öğrenciler, teknik çizim araçlarını kullanarak ölçekli plan ve kesit çizimleri üretirler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çizgi, çizgi kalınlığı, çizgi kalitesi ve yazı |
2 | Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit |
3 | Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit |
4 | Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit |
5 | 3 Boyutlu Çizim |
6 | 3 Boyutlu Çizim |
7 | 3 Boyutlu Çizim |
8 | Mimari Çizime Giriş |
9 | Mimari Çizim (1/50 Plan) |
10 | Mimari Çizim (1/50 Plan) |
11 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
12 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
13 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
14 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
|
Kaynaklar: |
Francis D. K. Ching, Design Drawing, John Wiley & Sons, 1998, ISBN: 978-0471286542
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Francis D. K. Ching, Design Drawing, John Wiley & Sons, 1998, ISBN: 978-0471286542
Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl, Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı-Endüstri Merkezi, 2006, ISBN: 978-9755114705
Diana B. Wirtz Kingsley, Jeanne Diehl-Shaffer, Hand Drafting for Interior Design, Fairchild Books, 2020, ISBN: 978-1501361159
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik anlatımlar ve gözetimli stüdyo çalışmalarıyla birlikte yürütülmektedir. Teorik oturumlarda teknik çizimin temel ilkeleri, çizim standartları ve görsel iletişim konuları ele alınır. Stüdyo saatlerinde öğrenciler, bu ilkeleri geleneksel çizim araçlarını kullanarak uygulamalı egzersizlerle pekiştirir. Haftalık alıştırmalar ve sınıf içi değerlendirmeler, öğrencilerin beceri gelişimini desteklerken; bireysel çalışmalarıyla doğruluk, tutarlılık ve grafik anlatım yetkinliklerini geliştirmeleri teşvik edilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 2 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 3 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 1 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 2 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 3 |