Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çizim Standartları | INAR 185 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. TTeknik çizimin temel ilkelerini anlar ve uygular. |
2. Çizim araçlarını ve teknik çizim ekipmanlarını doğru bir şekilde kullanır. |
3. İç mekânlara ait ölçekli plan, kesit ve görünüş çizimlerini üretir. |
4. Mimari çizim standartları ve kurallarını uygular. |
5. Üç boyutlu mekânsal biçimleri iki boyutlu ortamda görselleştirir ve temsil |
6. Çizgi kalitesi, sayfa düzeni ve açıklama yazıları yoluyla grafik iletişim becerilerini gösterir. |
7. Görsel düşünme ve mekânsal temsil ile ilgili problem çözme becerileri geliştirir. |
8. Mevcut mimari çizimleri yorumlar ve yeniden üretir. |
9. Çalışmalarını açık, profesyonel ve düzenli bir formatta sunar. |
10. Stüdyo ortamında güvenlik ve etik kurallara uyar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iç mimarlıkta algı, iletişim ve görsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çizim çalışmaları içermektedir. INAR 185, soyutlamanın biçimsel kuralları, üç boyutluluğun görselleştirilmesi, ölçekli çizim, çizim yeterliliği, teknik çizim yöntemlerinin kullanımı ve temel grafik anlatım becerileri gibi konulara odaklanır. Ders kapsamında çizim ekipmanları, malzemeleri ve teknikleri öğrencilere tanıtılır. Öğrenciler, teknik çizim araçlarını kullanarak ölçekli plan ve kesit çizimleri üretirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çizgi, çizgi kalınlığı, çizgi kalitesi ve yazı |
2 | Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit |
3 | Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit |
4 | Ortografik Çizim Tekniği, Ölçek Dönüştürme, Boyutlandırma, Kesit |
5 | 3 Boyutlu Çizim |
6 | 3 Boyutlu Çizim |
7 | 3 Boyutlu Çizim |
8 | Mimari Çizime Giriş |
9 | Mimari Çizim (1/50 Plan) |
10 | Mimari Çizim (1/50 Plan) |
11 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
12 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
13 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
14 | Mimari Çizim (1/50 Elevation, Section) |
|
Kaynaklar: |
Francis D. K. Ching, Design Drawing, John Wiley & Sons, 1998, ISBN: 978-0471286542
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Francis D. K. Ching, Design Drawing, John Wiley & Sons, 1998, ISBN: 978-0471286542
Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl, Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı-Endüstri Merkezi, 2006, ISBN: 978-9755114705
Diana B. Wirtz Kingsley, Jeanne Diehl-Shaffer, Hand Drafting for Interior Design, Fairchild Books, 2020, ISBN: 978-1501361159
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik anlatımlar ve gözetimli stüdyo çalışmalarıyla birlikte yürütülmektedir. Teorik oturumlarda teknik çizimin temel ilkeleri, çizim standartları ve görsel iletişim konuları ele alınır. Stüdyo saatlerinde öğrenciler, bu ilkeleri geleneksel çizim araçlarını kullanarak uygulamalı egzersizlerle pekiştirir. Haftalık alıştırmalar ve sınıf içi değerlendirmeler, öğrencilerin beceri gelişimini desteklerken; bireysel çalışmalarıyla doğruluk, tutarlılık ve grafik anlatım yetkinliklerini geliştirmeleri teşvik edilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |