Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Araştırma Yöntemleri I | PSY 113 | 1 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma yöntemlerinde kullanılan terminolojiyi açıklayabileceklerdir |
2. Psikoloji araştırmalarında uyulması gereken etik prensiplerin farkında olacaklardır |
3. Literatür taraması yapmak ve araştırmaları derleyebilmek için gerekli becerileri kazanmış olacaklardır |
4. Araştırma önerisi yazabilmek için gerekli bilgileri kazanmış olacaklardır |
5. Bilimsel olan ile bilimsel olmayan araştırmaları ayırabileceklerdir |
6. Bilimsel yöntemin amaçları, özellikleri ve gerekliliklerini açıklayabileceklerdir |
7. APA kurallarına uygun şekilde yazma becerisi kazanacaklardır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı öğrencinin psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmesini ve bilimsel bir araştırma yapmak için deneyim kazanmasını sağlamaktır. Dersin içeriğinde araştırma yöntemlerinin temel ilkeleri, hipotez geliştirme, etik konular, sistematik gözlem, öz-bildirim ölçekleri, bir araştırma aracının geçerlik ve güvenirliği gibi konular yer almaktadır. Ayrıca, APA kurallarının öğrenilmesi beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Psikoloji bilmi |
2 | Davranış araştırması ve bilimsel metod |
3 | Bilimsel yöntemler |
4 | APA haftası |
5 | Test edilebilir hipotezler |
6 | Ara sınav |
7 | Etik prensipler |
8 | APA haftası |
9 | Sistematik gözlem |
10 | Anket çalışmaları |
11 | Bağımsız gruplar deseni |
12 | Araştırma önerisi yazma 1 |
13 | Araştırma önerisi yazma 2 |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2015). Research methods in psychology (10th ed.). Boston: McGraw-Hill.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Rosnow, R.L. & Rosenthal, R. (2013) Beginning behavioral research: A conceptual premier (seventh edition). New York: Pearson. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Literatür taraması, Proje, Rapor, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %30 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |