Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayara Giriş | INF 233 | 1 | 1 | 1 + 2 | 2 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilgisayarın tanımını bilir. |
2. Bilgisayar donanım parçalarının görev ve işlemlerini bilir. |
3. Windows işletim sistemini kullanabilir ve denetim ayarlarını yapabilir. |
4. İnternet temel işlevlerini bilir. |
5. MS Word uygulama programında belge oluşturabilir, biçimlendirme yapabilir., tablo oluşturabilir, programın ve belgelerin özelliklerini ayarlayabilir. |
6. MS Excel uygulama programında çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere biçimlendirme yapabilir, formül ekleyebilir, programın ve çalışma kitaplarının özelliklerini ayarlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilere bilgisayar ve bilgi teknolojilerine ilişkin temel kavramları aktararak bilgisayar okur-yazarlığı kazandıran giriş düzeyinde bir derstir. Bilgisayarın temel yapısı, donanım, yazılım ve işletim sistemi kavramları verilerek günlük iş yaşamında yaygın olarak kullanılan internet, kelime işlem, elektronik hesaplama tablosu ve sunu hazırlama konuları ile ilgili bilgi ve deneyim sahibi olunması sağlanır. Konular bilgisayar laboratuvarında yapılan deneylerle pekiştirilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders için kullanılabilinir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilgisayar tanımı, temel işlevleri. Bilgisayar sisteminin yapısı: donanım, yazılım |
2 | Windows işletim sisteminin temel yapısı. Pencere özellikleri, dosya ve klasör kavramları. Dosya işlemleri, yeni klasör oluşturmak |
3 | Bilgisayar ağlarının temel yapısı. İnternet tarayıcılar ve kullanımı |
4 | Kelime işlemci – MS Word’e giriş. Şerit yapısı, araç çubuğu ve özellikleri. Sayfa yapısı |
5 | Belge yaratma, yazı yazma, düzenleme, biçimlendirme, saklama, silme, kopyalama, kesme, yapıştırma işlemleri |
6 | Paragraf kavramı, paragraf işlemleri: nokta imli, numaralı listeler, sekme durakları. Belgede arama, değiştirme işlemleri |
7 | Belgeye tablo ekleme, nesne ekleme işlemleri. |
8 | Excel'de satır sütun işlemleri |
9 | Sayfa ve hücre kavramı. Sayısal bilgi, alfa sayısal bilgi, sabit kavramlar, formül |
10 | Excel'de Formül ve Fonksiyonlar |
11 | Excel'de Formül ve Fonksiyonlar için alıştırmalar |
12 | Excel'de Özet Tablo kullanımı |
13 | Grafik oluşturma |
14 | Grafik oluşturma için alıştırmalar |
|
Kaynaklar: |
Microsoft Office Professional 2010 Step by Step, Joyce Cox Joan Lambert and Curtis D. Frye, Microsoft Press, 2010
Microsoft Word 2013 Step By Step Joyce Cox Joan Lambert and Curtis D. Frye, Microsoft Press, 2010
Microsoft Excel 2010 (Step By Step), Joyce Cox Joan Lambert and Curtis D. Frye, Microsoft Press, 2010 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğretici tarafından bilgisayar laboratuvarında, öğreticilerde tartışılan kavram ve tekniklerin kısa bir incelemesini sağlayan etkileşimli çalışma kılavuzu (ders notları) eşliğinde verilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Laboratuvar | 2 | %55 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 4 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 2 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 4 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 4 |