PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mimarlığa GirişINAR 165112 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İç mimarlık mesleğine ait temel kavramları, terminolojiyi ve tarihsel gelişimi açıklayabilir; disiplini çok disiplinli bir bağlam içinde değerlendirebilir.
2. Tasarım sürecinin aşamalarını kavrayarak, farklı bilgi alanlarından edindikleri bilgileri iç mimarlık bağlamında uygulayabilir.
3. Tasarımın temel öğeleri (çizgi, yüzey, doku, renk, form vb.) ve ilkeleri (denge, ritim, vurgu, bütünlük, hiyerarşi vb.) ile Gestalt algı kurallarını projelerinde etkili bir şekilde kullanabilir.
4. Mekânsal organizasyon kavramını anlayarak, özel, yarı özel ve kamusal alanlar arasında işlevsel ayrımlar yapabilir ve bu doğrultuda iç mekân çözümleri geliştirebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, İç Mimarlık alanına yeni başlayan öğrenciler için temel bir giriş modülüdür. Dersin başlıca amacı, öğrencilere disiplinin temel kavramlarını ve ilkelerini tanıtarak, ilerleyen yıllardaki eğitimleri için sağlam bir altyapı oluşturmaktır. Dersin temel hedefleri şunları kapsamaktadır: 1. Tasarımın öğeleri ve ilkeleri ile birlikte Gestalt algı kurallarını öğretmek, 2. Tasarım sürecini açıklamak ve öğrencileri iç mimarlık mesleğine özgü terminolojiyle tanıştırmak, 3. İç mimarlığın tarihsel gelişimine öz fakat kapsamlı bir bakış sunmak, 4. İç mimarlıkta önemli olan mekânsal öğeler, insan-mekân ilişkileri ve farklı iç mekân türleri gibi konulara öğrencileri aşina kılmak.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İç Mimarlığa Giriş
2Tasarım nedir?, Tasarım Elemanları
3Tasarım Elemanları
4Tasarım Süreci, Gestalt Psikolojisinin İlkeleri
5Design Principles
6Design Principles
7Ara sınav
8Mekansal İlişki ve Mekansal Organizasyon
9Binanın Yeniden Kullanım Türleri
10Hacim, Mekan / İç Mekan Kompozisyonu ve Ögeleri
11İç Mimarlık / İç Mekan Çeşitleri
12İçmimarlıkta İnsan Arayüzü
13Öğrenci Sunumu: İnsan Arayüzü
14Öğrenci Sunumu: İnsan Arayüzü
 
Kaynaklar:
John Pile. A History of Interior Design. Laurence King Pbl. 2000 John Pile. Interior Design. Harry N. Abrahms Inc. 1988
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 2 saattir. Dersler pratik ve deneysel oturumlar, alıştırmalar, vaka çalışmaları ve sunumlarla tamamlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%15
Sözlü Sunum1%15
Ara Sınav2%40
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.3
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme2
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.2
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.1
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.3
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme3
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.1