Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mimarlığa Giriş | INAR 165 | 1 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlık mesleğine ait temel kavramları, terminolojiyi ve tarihsel gelişimi açıklayabilir; disiplini çok disiplinli bir bağlam içinde değerlendirebilir. |
2. Tasarım sürecinin aşamalarını kavrayarak, farklı bilgi alanlarından edindikleri bilgileri iç mimarlık bağlamında uygulayabilir. |
3. Tasarımın temel öğeleri (çizgi, yüzey, doku, renk, form vb.) ve ilkeleri (denge, ritim, vurgu, bütünlük, hiyerarşi vb.) ile Gestalt algı kurallarını projelerinde etkili bir şekilde kullanabilir. |
4. Mekânsal organizasyon kavramını anlayarak, özel, yarı özel ve kamusal alanlar arasında işlevsel ayrımlar yapabilir ve bu doğrultuda iç mekân çözümleri geliştirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, İç Mimarlık alanına yeni başlayan öğrenciler için temel bir giriş modülüdür. Dersin başlıca amacı, öğrencilere disiplinin temel kavramlarını ve ilkelerini tanıtarak, ilerleyen yıllardaki eğitimleri için sağlam bir altyapı oluşturmaktır. Dersin temel hedefleri şunları kapsamaktadır:
1. Tasarımın öğeleri ve ilkeleri ile birlikte Gestalt algı kurallarını öğretmek,
2. Tasarım sürecini açıklamak ve öğrencileri iç mimarlık mesleğine özgü terminolojiyle tanıştırmak,
3. İç mimarlığın tarihsel gelişimine öz fakat kapsamlı bir bakış sunmak,
4. İç mimarlıkta önemli olan mekânsal öğeler, insan-mekân ilişkileri ve farklı iç mekân türleri gibi konulara öğrencileri aşina kılmak. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İç Mimarlığa Giriş |
2 | Tasarım nedir?, Tasarım Elemanları |
3 | Tasarım Elemanları |
4 | Tasarım Süreci, Gestalt Psikolojisinin İlkeleri |
5 | Design Principles |
6 | Design Principles |
7 | Ara sınav |
8 | Mekansal İlişki ve Mekansal Organizasyon |
9 | Binanın Yeniden Kullanım Türleri |
10 | Hacim, Mekan / İç Mekan Kompozisyonu ve Ögeleri |
11 | İç Mimarlık / İç Mekan Çeşitleri |
12 | İçmimarlıkta İnsan Arayüzü |
13 | Öğrenci Sunumu: İnsan Arayüzü |
14 | Öğrenci Sunumu: İnsan Arayüzü |
|
Kaynaklar: |
John Pile. A History of Interior Design. Laurence King Pbl. 2000
John Pile. Interior Design. Harry N. Abrahms Inc. 1988
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 2 saattir. Dersler pratik ve deneysel oturumlar, alıştırmalar, vaka çalışmaları ve sunumlarla tamamlanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %15 |
Sözlü Sunum | 1 | %15 |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 3 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 2 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 1 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 3 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 3 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 1 |