PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İngilizce IING 101113 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, kısa metinlerdeki isim, sayı, yer ve fiyat gibi gerçek bilgileri okuyup anlayabilirler.
2. Öğrenciler, kısa ve basit metinler ile diyalogların ana fikrini belirleyebilirler.
3. Öğrenciler, kısa metinlerde belirli bilgileri bulmak için göz gezdirme ve tarama gibi temel okuma stratejilerini kullanabilirler.
4. Öğrenciler, görsel destekli kısa metinlerde bağlamdan bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin edebilir ve gönderim sözcüklerini tanıyabilirler.
5. Öğrenciler, temel görevleri yerine getirmek için basit yazılı talimatları, işaretleri ve duyuruları anlayıp takip edebilirler.
6. Öğrenciler, sınıf içi yönergeler ve konuşmalar gibi kısa ve yavaş konuşmalardaki ana fikir ve önemli ayrıntıları anlayabilirler.
7. Öğrenciler, insanları, yerleri ve olayları tanımlamak ve basit fikirlerini ifade etmek için kısa konuşmalara basit bir dille katılabilirler.
8. Öğrenciler, kendileri ve tanıdık konular hakkında basit cümlelerle kısa metinler, e-postalar ve notlar yazabilirler.
9. Öğrenciler, doğru kelime dağarcığı, noktalama ve dil bilgisi kullanarak insanları, yerleri ve nesneleri kısa bir paragrafta tanımlayabilirler.
10. Öğrenciler, özne-fiil uyumu, artikeller ve temel bağlaçları (ve, ama, çünkü) konuşma ve yazma görevlerinde doğru şekilde kullanabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ING 101 İngilizce I dersi, A1 (başlangıç) seviyesinde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü 1. Sınıf öğrencilerinin güz döneminde alması zorunlu bir derstir. Bu derste öğrencilerin dört dil becerisini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirerek temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapılarını, ifade ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Network 1 Unit.1 Part A. Where are you from? Part B. Vocabulary: Countries and Nationalities Part C. Grammar: be – statements and yes / no questions Grammar: imperatives (classroom language) (Material Support) / subject pronouns
2Network 1 Unit.1 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Meet my friends. Part F. Real-World Listening: The office
3Network 1 Unit.2 Part A. Everyday Life Part B. Vocabulary: Daily routines Part C. Grammar: Present simple-statements / Adverbs of frequency (always, usually, sometimes, never) / Times /parts (morning, noon, afternoon, evening, night, midnight) of the day / Days of the week
4Network 1 Unit.2 Part D. Reading and Writing Part E. Your Story: Sarah likes to exercise. Part F. Real-World Listening: Life in the desert
5Network 1 Unit.3 Part A. Everyday Life Part B. Vocabulary: Free-time activities Part C. Grammar: Present simple – Questions
6Network 1 Unit.3 Part D. Reading and Writing P E. Your Story: Meeting the new client Part F. Real-World Listening: Yoga Instructor
7Network 1 Unit.4 Part A. Meet the family PART B. Vocabulary: Family members Part C Grammar: have / has Grammar: have / has / How many? / some / any / apostrophe ‘s for possession
8Network 1 Unit.4 Part D. Reading and Speaking PART E. Your Story: Sarah’s Family PART F. Real-World Listening: Family Barbecue
9Network 1 Unit.5 Part A. Out on the town Part B. Vocabulary: Places in a town Part C. there is / there are Grammar: there is / there are (statements and questions) / Indefinite / definite articles (a, an, the)
10Network 1 Unit.5 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Lucy goes show shopping Part F. Real-World Listening: A different kind of town
11Network 1 Unit.6 Part A: Welcome home! Part B. Vocabulary: Rooms and furniture Part C. Grammar: Present continuous Grammar: Present continuous (statements and questions) / Prepositions of place
12Network 1 Unit.6 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Painting Jordan’s apartment Part F. Real-World Listening: Homes in Mongolia
13Network 1 Unit.7 Part A. I can do that Part B. Vocabulary: Months of the year Part C. Grammar: can / can’t Grammar: can / can’t (for ability, possibility, permission) / statements and question forms
14Network 1 Unit.7 Part D. Reading and Writing Part E. Your Story: Jordan and Peter’s problems Part F. Real-World Listening: Talent show audition
 
Kaynaklar:
Network 1 by Tom Hutchinson and Kristin Sherman Oxford University Press, 2016 Haftalık ek materyaller, destekleyici sunumlar.
 
Diğer Kaynaklar:
Yok
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar, bireysel çalışma, eşli çalışma, grup çalışması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ödev4%5
Test/Quiz/Kısa Sınav4%5
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.2
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.3
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.1
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.2
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.0
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.4
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.4
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.1
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.0
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.3
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.2
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.3