PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Teknik ÇizimARCH 131112 + 233,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Teknik çizim araç ve gereçlerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi.
2. Teknik çizim kurallarını doğru ve tutarlı şekilde uygulayabilme becerisi.
3. Projelerin gereksinimlerine uygun çizim tekniğini seçebilme becerisi.
4. Projelerde ölçeklendirme tekniklerini doğru bir şekilde kullanabilme becerisi.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimarlıkta algı, iletişim ve görsel kavramların çizim ortamı aracılığıyla geliştirilmesini amaçlar. Resmi soyutlama kuralları, üç boyutlu görselleştirme, ölçekli çizim, çizimde yeterlilik, çizim tekniklerinin uygulanması ve grafik ifade becerileri gibi özel temalar üzerinde durur. Ders kapsamında, çizim ekipmanları, malzemeleri ve teknikleri öğrencilere tanıtılır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu ders kapsamında yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mekanik ve teknik çizim ekipmanları, kağıt formatları hakkında temel bilgiler verilir. Ayrıca çizgi, çizgi ağırlığı ve çizgi kalitesi konuları ele alınır.
2Çizim ekipmanlarının kullanımı, teknik yazı ve çizgi çalışmaları üzerine uygulamalar.
3Teknik yazı ve çizgi çalışmaları.
4Ortografik çizimler
5Ortografik çizimler
6Ölçek dönüşümleri, mimari çizimlerde yaygın olarak kullanılan ölçekler ve ölçülendirme teknikleri.
7Ölçek dönüşümleri, mimari çizimlerde yaygın olarak kullanılan ölçekler ve ölçülendirme teknikleri.
8Vize
9Kesit Kavramına Giriş
10Kesitli ortografik çizim ve ölçek dönüşümleri.
11Kesitli ortografik çizim ve ölçek dönüşümleri.
12Kesitli ortografik çizim ve ölçek dönüşümleri.
13Paralel Perspektif Çizimler (İzometrik ve Aksometrik): İzometrik ve aksometrik çizim tekniklerine dair temel ilkeleri ve örnekleri içeren konuya giriş.
14Paralel Perspektif Çizimler (İzometrik ve Aksometrik)
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Ching, F. (1985). Architectural Graphics. New York: Van Nostrand Reinhold. Erpi, F. and Gürsu, H. (1986). Graphic Communication. METU: Ankara. Simms, K. (1981). Graphic Communication for Technical Design. London: Macmillan. Şahinler, O. (2013). Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, haftada 2 saat teorik anlatım ve 2 saat stüdyo çalışması olarak yürütülmektedir. Tasarım kritiklerine, haftalık stüdyo saatleri içerisinde (2 saat) yer verilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Laboratuvar11%20
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
Ödev10%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.3
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.0
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.1
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.0
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.0
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.1