Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mühendisler İçin Genel Matematik I | MATH 157 | 1 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. fonksiyon ve eşitsizliklerin temel gerekliliklerini öğrenmiş olacaktır. |
2. limit ve sürekliliği öğrenmiş olacaktır. |
3. türev ve uygulamalarını öğrenmiş olacaktır. |
4. belirli integral, integral alma teknikleri ve uygulamalarını öğrenmiş olacaktır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Gerçel sayılar ve gerçel sayı doğrusu, aralıklar, mutlak değer, mutlak değer içeren denklem ve eşitsizlikler, ikinci dereceden denklemlerin grafikleri, çember, parabol, grafiği kaydırmak, elips ve hiperbol. Fonksiyonlar, tanım ve değer kümeleri, grafikler, çift ve tek fonksiyonlar, fonksiyonların birlikte kullanımı, bileşke fonksiyon, parçalı tanımlı fonksiyonlar. Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik özdeşlikler, trigonometrik fonksiyonların grafikleri. Transendental fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. Sonsuzda limit ve sonsuz limitler. Türev, türevin uygulamaları, Integral, belirli integralin uygulamaları, integral teknikleri, düzensiz integraller |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gerçel sayılar, gerçel sayı doğrusu, aralıklar, mutlak değer, mutlak değerli denklem ve eşitsizlikler |
2 | ikinci dereceden denklemlerin grafikleri, çember, parabol, grafiği kaydırmak, elips ve hiperbol |
3 | Fonksiyonlar, tanım ve değer kümeleri, grafikler, çift ve tek fonksiyonlar, fonksiyonların birlikte kullanımı, bileşke fonksiyon, parçalı tanımlı fonksiyonlar. |
4 | Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik özdeşlikler, trigonometrik fonksiyonların grafikleri. |
5 | Transendental fonksiyonlar. |
6 | Limit ve süreklilik. |
7 | Türev. |
8 | Türev, türevin uygulamaları. |
9 | Türevin uygulamaları. |
10 | Türevin uygulamaları. |
11 | İntegral |
12 | Belirli integralin uygulamaları |
13 | İntegral teknikleri |
14 | İntegral teknikleri, düzensiz integraller |
|
Kaynaklar: |
Thomas’ Calculus, 11 th Edition; G.B. Thomas, Jr. and M. D. Weir and J. Hass; Addison-Wesley; 2009; ISBN: 978-0-321-52679-3 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Calculus: A Complete Course, 7 th Edition; Robert A.Adams and C. Essex; Pearson; 2010; ISBN: 978-0-7167-2105-5 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Derslere devam zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 1 |
4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 1 |
5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 0 |
6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 1 |
7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 0 |
8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 0 |
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 0 |