Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Duygu ve Biliş | PSY 535 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Duygu konusundaki başlıca teorileri açıklayabilecekleridir |
2. Duygu ile ilişkili beyin alanlarını tanımlayabileceklerdir |
3. Duygu ve biliş arasındaki ilişkiyi yorumlayabileceklerdir |
4. Duygu disregulasyonunda bilişsel bozulmaları anlatabileceklerdir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı biliş ve duygu süreçlerinin altında yatan nöral mekanizmaları açıklamak ve bu süreçlerin karşılıklı etkileşimine ilişkin nöral temelleri anlatmaktır. Ayrıca ders kapsamında travma sonrası stres bozukluğu ve depresyon gibi farklı bozukluklarda bilişsel bozulmalar ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve gerekliliklerin anlatılması |
2 | Duyguya ilişkin teoriler |
3 | Duygu ve bilişin etkileşimi |
4 | Duygu ve limbik sistem |
5 | Amigdala ve ilişkili beyin ağları |
6 | Ödül sisteminin nöral temelleri |
7 | Korkunun nöral temelleri |
8 | Ara sınav |
9 | Duygu ve bellek |
10 | Duygu ve karar verme |
11 | Duygu içeren uyaranın işlenmesi |
12 | Duyguların dikkat ve algı üzerine etkisi |
13 | Duygu disregulasyonu ve bilişsel bozulmalar |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Hauwer J. Hermans d. (2010). Cognition and Emotion Reviews of Current Research and Theories.Psychology Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Pessoa L. (2009). Cognition and emotion. Scholarpedia, 4(1):4567. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Proje, Sunum, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |