Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uyku ve Bilişsel Süreçler | PSY 526 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uyku bilminde kullanılan terimleri açıklayabileceklerdir |
2. Uyku ve fonksiyonlarını açıklayabileceklerdir |
3. Uykunun nörobiyolojik mekanizmalarını öğrenmiş olacaklardır |
4. Uykunun bellek ve duygular üzerine etkilerini açıklayabileceklerdir |
5. Uyku düzensizliklerinin sağlığımız üzerine etkilerini anlatabileceklerdir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders kapsamında uykunun fonksiyonunu açıklayan başlıca teoriler, yetersiz uykunun bilişsel ve duygusal süreçlerimiz üzerine etkileri, uykuyu düzenleyen mekanizmalar ve bu mekanizmalardaki anormallikler ele alınmaktatır . Ek olarak ders kapsamında uykunun nörobiyolojisi ve elektrofizyolojisi ve uykuyu değerlendirmede kullanılan metodlar anlatılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanımlanması |
2 | Uyku ve uyku kaydı sistemleri |
3 | Nörotransmiterler, nöromodulatörler ve uyku |
4 | Uyku ve beyin aktiviteleri |
5 | Uykunun günlük aktivitelerimiz üzerine etkisi |
6 | İnsanlarda uykunun gelişimsel özellikleri |
7 | Ara sınav |
8 | Uyku ve bellek konsolidasyonu |
9 | Uyku ve duygu regulasyonu |
10 | Uyku yoksunluğunun bilişsel süreçlere etkisi |
11 | Uyku bozukluklarında bilişsel bozulmalar |
12 | Uyku ve psikolojik bozukluklar |
13 | Rüyanın fonksiyonu üzerine teoriler |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Stickgold R. & Walker M.P. (2009). The Neuroscience of Sleep.MA: Elsevier.
Parmeggiani P.L. & Velutti R.A. (2005). The Physiologic Nature of Sleep.London; Imperial College Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Carskadon, M.A., & Dement, W.C. (2011). Monitoring and staging human sleep. In M.H. Kryger, T. Roth, & W.C. Dement (Eds.), Principles and practice of sleep medicine, 5th edition, (pp 16-26). St. Louis: Elsevier Saunders. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Proje, Sunum, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |