PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklamcılığa GirişHİR 111113 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Reklamcılığa ilişkin temel kavramları açıklar.
2. Dünyada ve Türkiye’de reklamın tarihsel gelişimini ve bu gelişimdeki etkenleri kavrar.
3. Reklamcılıkta uygulanan temel reklam türlerini tanır.
4. Reklam mecralarını sıralar.
5. Dijital reklamcılık hakkında bilgi sahibi olur.
6. Reklam üretimine dair yeterlilik kazanır, reklam taslağı hazırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında; reklamın tanımı, tarihsel gelişim süreci, işlevleri ve türleri ile reklam alanına ilişkin temel kavramlar ve kuramlar ele alınmakta; reklam ortamları, dijital reklamlar, reklam üretimi, reklamcılık kuruluşları ve denetim mekanizmalarına dair temel bilgiler aktarılmaktadır. Ayrıca, bir iletişim biçimi olarak reklamın diğer iletişim disiplinleriyle ilişkisi de incelenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı, Reklamcılığa Genel Bir Bakış
2Bir İletişim Biçimi Olarak Reklam
3Reklam Tanımı ve Reklamın Tarihsel Gelişimi
4Reklam Amaçları ve işlevleri, Temel Reklam Türleri
5Alternatif Reklam Uygulamaları ( Günümüz reklamcılık anlayışını etkileyen, gerilla pazarlama, eğlence pazarlama, yeşil pazarlama vb. uygulamalar)
6Reklam İşleyiş Süreci ve Reklam Modelleri
7Vize
8Reklam Mecraları
9Medya Planlama
10Reklam üretimi (Görsel Tasarım)
11Reklam üretimi (Sözel Tasarım)
12Dijital Reklamcılık
13Dijital Reklamcılık (Internet Tabanlı Reklamlar)
14Reklamcılıkla İlgili Kuruluşlar ve Denetim Mekanizmaları
 
Kaynaklar:
Muğe Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016.
 
Diğer Kaynaklar:
Winston Fletcher, Advertising, Oxford University Press Inc, 2000. Damaian Ryan, Digital Pazarlama, Kültür Yayınları, 2017.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek uygulamaların incelenmesi.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Dönem Ödevi (Sunumu)1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.1
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.4
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.2
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.4
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.3
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.4
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.3
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.2
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.4
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.3