Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Görsel Anlatım Teknikleri | INAR 141 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dijital çizim araçlarını etkin bir şekilde kullanarak teknik temsili oluşturmak. |
2. Teknik çizimlerde doğru ve hassas sonuçlar elde edebilmek. |
3. Obje ve tasarım unsurlarını teknik çizim prensiplerine uygun şekilde temsil edebilmek. |
4. Sunum çizimlerini dijital araçlarla geliştirmek ve görsel iyileştirmeler yapabilmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin dijital çizim ortamlarında temel iki boyutlu teknik çizim becerilerini geliştirmelerine olanak sağlar. Ders kapsamında, çizim araçlarının kullanımı, nesnelerin doğru şekilde temsili, çizim organizasyonu ve ölçülendirme gibi konular ele alınır. Dijital çizim uygulamaları aracılığıyla öğrencilerin nesne ve tasarım elemanlarını anlaşılır, sistematik ve teknik olarak tutarlı bir biçimde ifade etmeleri amaçlanır. Ders, teknik anlatımın gerektirdiği hassasiyet ve doğrulukla dijital temsil becerilerini geliştirmeyi hedefler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste, generatif yapay zeka araçları, fikir geliştirme, görsel referanslar oluşturma ve sunum içeriğini güçlendirme amacıyla kullanılabilir. Öğrenciler, yapay zeka araçlarını etik ve eleştirel bir şekilde kullanmalı, çalışmalarının orijinal, teknik temsil açısından doğru ve dersin hedefleriyle uyumlu olmasını sağlamalıdır. Yapay zeka ile üretilen çizimler veya referanslar yalnızca kavramsal destek için kullanılabilir ve bu kullanımlar, teslim edilen çalışmada açıkça belirtilmelidir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dijital çizim ortamlarına ve arayüze giriş |
2 | Teknik çizimlerde kullanılan çizgi tipleri, çizgi kalınlıkları ve kullanımları |
3 | Aksanometrik çizimlerde doğruluk için grid ve snap ayarlarıyla çalışmak |
4 | Çizim teknikleri: Düz çizgiler ve temel şekiller oluşturma |
5 | Ortotografik projeksiyon çizimi: Üst, ön, yan görünümler |
6 | Plotlama: Çizimlerin baskıya hazırlanması, pafta düzeni |
7 | İleri ortotografik projeksiyonlar: Kesitler ve detay çizimleri |
8 | Katmanlar, tarama (hatch) desenleri ve metin açıklamalarıyla çalışma |
9 | Ortotografik çizimlere ölçülendirme ve ölçek ekleme |
10 | Ara Sınav |
11 | Aksanometrik projeksiyonlara giriş ve temel aksanometrik görünümler oluşturma |
12 | Karmaşık aksanometrik projeksiyonlar çizme |
13 | Aksanometrik çizimlerin pafta düzenine yerleştirilmesi |
14 | Çizimlerin sonlandırılması ve sunum teknikleri |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Kirkpatrick, B., Kirkpatrick, J., Assadipour, H., & Byrnes, D. (2022). AutoCAD 2022 for interior design and space planning: The design approach (1st ed.). Pearson. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, teknik temsili destekleyen dijital çizim araçlarına odaklanarak haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulamalı ders içermektedir. Her hafta, eğitmen dersin amaçlarını tanıtarak, temel araçlar ve teknikler üzerinde durarak bir ders sunumu yapar. Deneyimsel öğrenme (yaparak öğrenme) yaklaşımı ile öğrenciler dijital çizim konusunda yetkinlik kazanır ve ilgili tekniklerde uzmanlık geliştirir. Sorgulama temelli ve rehberli öğrenme stratejileri, öğrencilerin doğru teknik temsilleri elde etmek için farklı çözümleri keşfetmelerini teşvik eder. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin sınıf dışı projeler üzerinde çalışarak bilgilerini pekiştirmelerini sağlar. Öğrencilere bireysel rehberlik sağlanarak, her bir öğrenciye dijital araçları kullanarak çizim becerilerini geliştirmeleri için kişiselleştirilmiş destek verilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 1 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 1 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 1 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 2 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 1 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 2 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 0 |