PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Temel TasarımINAR 101114 + 469,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, öznel algısal deneyimlerini çevreye ilişkin formal anlayışlarını yeniden yapılandırmak için görsel dil oluşturmak üzere temel tasarım öğelerini ve ilkelerini kullanacaklardır.
2. Öğrenciler, daha sonraki çalışmaları için algısal deneyimlerini sözlü bir dille aktarabileceklerdir.
3. Öğrenciler projelerindeki mekansal organizasyonlarını hem sözel hem de görsel olarak kullanarak mekânı analiz etme ve tasarlama becerisine sahip olacaklardir. Sonuç olarak, bu ders özellikle INAR 102'deki ve diğer tasarım stüdyoları için temel bir bilgi olacaktır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

INAR 101 Temel Tasarım, Bauhaus yaklaşımının ve Gestalt Algı İlkelerinin temel fikir ve ilkelerini uyarlar. Bu ders tasarım konuları hakkında tanıtıcı bilgileri kapsar. Tasarım öğeleri, kavramlar ve tasarım ilkeleri gibi temel faktörleri içerir. Bu ders ayrıca beyin fırtınası adımları dahil olmak üzere, özel tasarımları, tasarım problemleriyle başa çıkmak için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek ve farklı ortamlarda iki ve üç boyutlu mekansal kompozisyonları yapılandırmak ve ifade etmek için görsel değerleri kapsar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Formun Öğeleri. Şekil ve Zemin İlişkisi Nokta, Çizgi, Düzlem
2Soyutlama
3Gruplama, Benzerlik, Yakınlık
4Renk
52B Mekanların Organizasyonları: Ritim, Tekrar, Dinamizm, Hareket
6Doku; Zıtlık ve Denge
7Rölyef; Renk Uyum Kuralları
83B Düzlemsel Organizasyonlar
93B Düzlemsel Oragnizasyonlar, Düzen
10Final Projesi: 3B Düzlemsel Oragnizasyonlar: Transformasyon, Çeşitlilik, Büyüme, Zıtlık, Hiyerarşi
11 Final Projesi: 3B Düzlemsel Oragnizasyonlar: Transformasyon, Çeşitlilik, Büyüme, Zıtlık, Hiyerarşi
12Final Projesi: 3B Düzlemsel Oragnizasyonlar: Transformasyon, Çeşitlilik, Büyüme, Zıtlık, Hiyerarşi
13Önjüri
14Ortografik Çizimler ve Sunum Teknikleri üzerine Eleştirileri
 
Kaynaklar:
Aguilar, R.J. System Analysis and Design. Prentice Hall,Inc., 1973. Atalayer F., Temel Sanat Öğeleri. Anadolu Üniversitesi, 1994. Dorothy S., Darlane, M., Kathryn, C.L., Laura, S. Introduction to Interior Design. Macmillan Pub.Co.Inc., 1980. Uğurlu F.Y. Mimari Projeye Giriş. KDMMA,1979.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Temel Tasarım dersi 14 haftalık bir akademik dönemde haftada 8 saattir. Ders öğrenci çalışmalarını eleştirmeyi içerir ve çalışmaları değerlendirmede teorik bilgiden ve tartışmalardan oluşur. Ders, panel eleştirmenleri ve jüri sistemi aracılığıyla yönetilmektedir. Öğrenciler, onları geliştirmek için tüm fikirleri ve girdileri ifade etmeleri için teşvik edilir. Öğretim yöntemi olarak, her problem çözme sürecinde birlikte teorik ve pratik yönleri kapsar. Eğitmenler soruları, soyut-somut düşüncenin yollarını yaratırlar ya da karar vermede anlamlı bir öğrenme dizisi planlarlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%35
Test/Quiz/Kısa Sınav1%5
Ara Sınav1%15
Ara Sınav I1%10
Final Projesi1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.4
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.2
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme2
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.3
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.3
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.3
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme4
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.2