Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Etik İlkeler ve Sosyal Sorumluluk | ESR 103 | 1 | 1 | 1 + 0 | 1 | 1,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Etik ve sosyal sorumluluk kavramlarının tanımlarını bilir ve değerlendirir. |
2. Etik ve sosyal sorumluluk kavramlarının gelişim süreçlerini açıklar ve günümüzdeki yerini yorumlar. |
3. Etik ve sosyal sorumluluk kapsamındaki konuları bilir. |
4. Etik ve sosyal sorumluluk kavramları ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi yorumlar. |
5. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını değerlendirir |
6. Uluslararası rehber ve standartların ilke ve uygulamalarını bilir. |
7. Dünyadaki örnek uygulamaları değerlendirebilir. |
8. Etik ve sosyal sorumluluk kavramlarının Türkiye´deki gelişim sürecini bilir ve yorumlar. |
9. Etik ve sosyal sorumluluk araştırmalarında kullanılacak yöntemleri bilir ve uygular. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Etik kavramı, etiğin felsefi ve tarihsel arka planı, etik teorileri, etik ikilemler ve uygulama örnekleri, etik kavramının sosyalleşme, değerler, davranışlar, toplumsal davranış kuralları, karar verme ve sosyal sorumluluk kavramlarıyla ilişkisi, meslek (iş) etiği, küresel etik konuları, etik politikaları ve etik olmayan uygulamalar, evrensel değerler ışığında sosyal sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramları; kişilerin, kurumların ve toplumun yaşam kalitesini iyileştirmede sosyal sorumluluğun sağladığı yararlar ve konuya ilişkin eleştiriler, anlaşmazlıkların çözümüne etik yaklaşımlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş (Dersin tanıtımı) |
2 | Etik (Kavramsal açıklaması, felsefi ve tarihsel arka plan) |
3 | Etik ikilemler ve uygulama örnekleri |
4 | Sosyalleşme ve etik |
5 | Değerler ve etik |
6 | Davranışlar ve etik ilişkisi |
7 | Toplumsal davranış kuralları ve etik (ARA SINAV HAFTASI) |
8 | Karar verme süreci ve etik |
9 | Sosyal sorumluluk ve etik |
10 | Sosyal sorumluluk-I (Çerçevesi, gönüllülük ve STÖ’lerle ilişkisi) |
11 | Sosyal sorumluluk-II (Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, yaklaşımları ve boyutları) |
12 | Sosyal sorumluluğun kurumlara sağladığı yararlar ve eleştiriler |
13 | Kültür, etik ve sosyal sorumluluk ilişkisi |
14 | Özet ve genel tekrar |
|
Kaynaklar: |
Course notes and PPP on ethics and social responsibility (The course is open for the access of students in webonline.) |
|
Diğer Kaynaklar: |
Mahmut Arslan, İş ve Meslek Ahlakı, Siyasal Kitabevi, 2005, 9756325275
Ömer Torlak, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2013, 978-975-06-1293-0
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Uzaktan eğitim |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %30 |
Quizzes | 13 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 4 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 0 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 3 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 0 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 1 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |