PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimarlığa GirişARCH 121113 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mimarlık ve mimari tasarımın temel kavramlarını anlama becerisi.
2. Mimari ürünlerde kullanılan tasarım öğelerinin biçimsel, yapısal, işlevsel ve bağlamsal yönleri açısından değerlendirilebilmesi.
3. Mimari ürünleri biçimsel, yapısal, işlevsel ve bağlamsal yönleriyle anlama ve eleştirel değerlendirme becerisi.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimarlık ve mimari tasarımın temel kavramları ve bilgi dağarcığına giriş niteliğindedir. Mimari biçim, yapı, işlev ve bağlam gibi temel kavramların teorik çalışmasını içerir. Bu mimari kavramları, mimarlık ürünlerinin oluşumunu anlama ve değerlendirmekte kullanılacak temel araç ve ölçütleri geliştirmek amacıyla detaylı olarak inceler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Mimarlık ve mimar tanımı, mimarlığın kapsamı
2Biçim: Tasarımın asal bileşenleri, asal şekiller ve katılar, biçim özellikleri, biçimlerin dönüşümü ve eklenmesi
3Biçim: Görsel düzenin algı ilkeleri (Gestalt Kuramı)
4Biçim: Tasarım (ve dizgi) ilkeleri
5Biçim: Mimarlıkta ve tasarımda biçim ve mekan özellikleri; oran ve ölçek
6Biçim: Mimarlıkta ve tasarımda biçim ve mekan özellikleri; katılar ve boşluklar
7Biçim: Mimarlıkta biçim ve mekanın düzenlenmesi
8Biçim: Mimarlıkta renk
9Biçim: Mimarlıkta ışık
10Biçim: Mimarlıkta doku
11Biçim: Mimarlıkta akustik
12Yapı: Mimarlıkta yapı; Mimari bileşenler ve yapısal sistemler
13İşlev: Mimarlıkta işlev
14Bağlam: Bağlamı içinde mimari ürün
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Francis D.K. Ching, Architecture: Form, Space & Order, John Wiley and Sons, Latest 0-442-21535-5. Leland M. Roth, Understanding Architecture. Its Elements, History and Meaning, 1993 Steen Eiler Rasmussen. Experiencing Architecture, M.I.T. Press, Latest 0 262 68002 5 Pierre von Meiss. Elements of Architecture, New York: Van Nostrand Reindhold, 1990 Rudolf Arnheim, The Dynamics of Architectural Form, Berkeley: University of California Press , 1977
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, her hafta 3 saat süreyle gerçekleştirilen teorik konu anlatımlarını içermektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.1
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.3
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.2
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.1
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.0
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.2