Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bellek Süreçleri | PSY 520 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tarih ve temel terminoloji hakkında teorik bilgi sahibi olmak. |
2. Bellek çalışabilmek için gerekli araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
3. Bellek süreçlerinde araştırma konularını inceleyerek eleştirel düşünme becerilerini kazanmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, insan belleğinin nasıl çalıştığına dair genel bir anlayışı tanıtmaktadır. Derste, bellek konusunda yapılan pek çok araştırma konu edilecektir, bu kapsamda bellek sisteminin alt dalları tanıtılacak ve bu bilgiler, bellek literatüründeki yeni bulgular ışığında tartışılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Bellek araştırmalarının tarihi |
2 | İnsan belleği araştırmalarında deneysel yöntemler |
3 | Bilişsel kontrol ve bellek |
4 | Makale sunumu |
5 | Duygu ve bellek |
6 | Makale sunumu |
7 | Yaşlanma ve bellek |
8 | Makale sunumu |
9 | Demans ve demans türleri |
10 | Makale sunumu |
11 | Alzheimer hastalığı |
12 | Makale sunumu |
13 | Makale sunumu |
14 | Kapanış |
|
Kaynaklar: |
Gabriel A. Radvansky. 2011. Human Memory. Pearson |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders ve sınıf içi tartışmalara dayanır, ayrıca slayt sunumları vardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |