Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Teknik Çizim | CRP 117 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Teknik çizim gereçlerini tanır, bunların yardımı ile çizim yapabilir |
2. Ortografik çizimleri okur, 3 boyutlu olarak gözünde canlandırır ve ortografik çizimler yapabilir |
3. Çizgi tipleri, kalınlıkları, tarama yöntemleri nasıl kullanması gerektiğini bilir, bunları kullanarak fikirlerini çizerek ifade edebilir. |
4. Ölçü birimlerini dönüştürebilir ve ölçek hesaplamalarından faydalanarak çizim yapabilir. |
5. Tasarım fikirlerini izometrik ve aksonometrik çizim tekniklerini kullanarak ifade edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders öğrencilerin karmaşık kütle ve topoğrafyaları teknik çizim yöntemleri ile temsil edebilmelerini ve 3 boyutlu algılama kapasitelerini geliştirmeyi hedefler. Ders çizim malzemelerinin nasıl kullanılacağını, çizgi çizme, tarama, ortografik ve izometrik çizimleri, ölçek kullanımını, kesit çizimlerini ve temel plan gösterimlerini öğrencilere aktarmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders yapay zeka kullanımı gerektirmemektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Harfler ve Yazı |
2 | Çizgi çizmek, açılı çizgiler ve farklı çizgi tipleri |
3 | Plan ve geometrik şekiller için tarama ve grafik gösterim teknikleri |
4 | Ortografik çizime giriş: üst, ön ve yan görünüşleri algılamak |
5 | Ortografik çizime giriş: Basit geometrik objeler |
6 | Ortografik çizim: karmaşık objeler, eğimli ve kavisli yüzeyler |
7 | Ara Sınav I |
8 | İzometrik çizimlere ve paralel projeksiyon tekniklerine giriş: 3 boyutlu algılama |
9 | İzometrik çizim – temel formlar ve karmaşık formlar. |
10 | Kentsel öğelerin izometrik çizimle temsili |
11 | Ara Sınav II |
12 | Eğim ve arazi alıştırmaları. |
13 | Temel mimari kütlelerin plan, kesit ve görünüş çizimleri |
14 | Kentsel topografyanın kesit ve görünüş çizimleri |
|
Kaynaklar: |
Francis D. K. Ching (1998) Design Drawing, John Wiley and Sons
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl (2006) Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınevi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 2 saat teorik ders kapsamında çizim tekniklerine yönelik anlatım, 2 saat ise stüdyo ortamında öğretim elemanının rehberliği ve gözetiminde sınıf içi çizim uygulamalarıyla bu tekniklerin uygulanmasına ayrılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 10 | %30 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 3 | %15 |
Ara Sınav I | 1 | %15 |
Ara Sınav II | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %20 |
Ders Katılımı | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 11 | 1,00 | 11,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 3,00 | 6,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 0 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 1 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 1 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 1 |