PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bütünleşik Tasarım StüdyosuARCH 502593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarımın diğer paydaşlarıyla tasarım sürecini yürütebilir
2. Bütünleşik tasarım sürecini tanımlar, bilir ve yönetebilir
3. Sürüdürülebilirlik ilkelerini bilir, tanımlar ve tasarım/larında gözetir
4. Sıfır/sıfıra yakın enerji, karbon ve su ilkelerini bilir, tanımlar ve tasarım/larında uygular
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders yürütülecek dönemlik mimari tasarım ile öğrencinin tasarım bilgisinin geliştirilmesine, bütünleşik tasarım süreçlerinin anlaşılmasına, sürdürülebilirlik ilkelerinin uygulanmasına fırsat vermektedir. Bu kapsamda ders içeriği ile verilen mimari programa bağlı tasarım konusunun dönem boyunca kritiklerle geliştirilmesi; konu hakkında uzman diğer paydaşların da değerlendirme süreçlerine katılması hedeflenmektedir. Sürdürülebilir yapılı çevrelerin artmasına katkı sağlamanın yanında küresel ısınma ve iklim değişikliği gibi dünyada çokça tarşılan konuların mekansal düzenlemelere etkilerini de incelemek amaçlanmaktadır. Dönem değerlendirmesi, ortaya çıkan final ürünün yanında dönem içerisindeki gelişim de gözetilerek yapılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş, Bütünleşik tasarım hakkında bilgi verilmesi
2Mimari ihtiyaç programın tanımlanması, tasarım problemlerini belirlenmesi
3Panel Kritik, Yapılı çevrelerde sürdürülebilirlik kavramının incelenmesi
4Panel Kritik, Sıfır/sıfıra yakın enerji kavramının incelenmesi
5Panel Kritik, Sıfır/sıfıra yakın karbon kavramının incelenmesi
6Panel Kritik, Sıfır/sıfıra yakın su bina kavramının incelenmesi
7Panel Kritik, ön tasarım değerlendirme, tartışma
8Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi
9Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi
10Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi
11Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi
12Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi
13Panel kritik, detaylı tasarım değerlendirme, tartışma
14Panel kritik, detaylı tasarım değerlendirme, tartışma
 
Kaynaklar:
Novotny, V. (2020). Integrated sustainable urban water, energy, and solids management: Achieving triple net-zero adverse impact goals and resiliency of future communities. John Wiley & Sons. Pfammatter, U., (2014). Building for a Changing Culture and Climate: World atlas of sustainable architecture. DOM Publishers Mostafavi, M., & Doherty, G. (Rev Ed.). (2016). Ecological urbanism. Zurich: Lars Müller Publishers Aysin Sev, (2009). Sürdürülebilir Mimari, Yem Yayinlari. Ken Yeang, (2012) Ekotasarim, Yem Yayimlarin.
 
Diğer Kaynaklar:
Bielefeld, B., Borkeloh, M., Görg, A., Hölzinger, M. D., Kummer, N., Schneider, R., ... & Weyand, B. (2016). Planning Architecture: Dimensions and Typologies. Birkhäuser. McLeod, V. (2010). Çağdaş konut mimarisinden detaylar., Yem Yayınevi
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, haftada üç saat olarak, teorik bilginin uygulama ile pekiştirildiği stüdyo dersleri olarak uygulanır. Dönemlik verilen proje konusu her hafta panel kritiklerle değerlendirilir. Bu kapsamda projenin geliştirilmesi için gereken teorik bilgiler sınıfta sunum, inceleme ve tartışma yöntemleriyle aktarılır. Öğrencilerin dönem içinde projelerini verilen kritikler çerçevesinde geliştirmesi ve detaylı bir proje olarak sunması beklenir. Bu bağlamda bütünleşik tasarım ilkelerine balı olarak tasarım sürecinin yürütülmesi beklenir. Dönem boyunca yapılan çalışmalar her hafta yapılan panel kritiklerin dışında, 2 ara jüri ve bir final jürisi ile değerlendirilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%60
Proje1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor