Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yunanistan'da İç ve Dış Siyaset | PSI 530 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yunanistan’ın yerel, bölgesel ve küresel seviyede rolünün ne olduğunun kavranması, |
2. Yunan iç siyasetinin ne gibi akımları barındırdığı, bunların ne gibi koşullarda hangi süreçlerde şekillendiğinin öğrenilmesi, |
3. Yunan dış siyasetinin temel ilkelerinin evriminin kavranması, |
4. AB bağlamında Yunanistan’ın başarı örneği olup olmadığının anlaşılması, |
5. Yunanistan’ın bölgesel politikalarının hangi faktörlerle şekillendiğinin anlaşılması. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, Yunan tarihinin altyapısının sunulmasının ardından, İç Savaş, Soğuk Savaş ve Soğuk Savaş sonrası dönem ağırlıklı olmak üzere Yunan iç ve dış siyaseti, barış ve çatışma zemininde analiz edilir. Yunanistan’ın çeşitli küresel, bölgesel ve uluslarüstü aktörler ile ilişkileri, Yunanistan’ın bölgesel çatışmalara ilişkin politikaları, Yunanistan'da azınlıklara yönelik politikalar ile Yunanistan-Türkiye ilişkileri dersin konuları arasındadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Yunan tarihi ve Yunanistan’ın Avrupa’daki rolü |
2 | 2. Dünya Savaşı ve İç Savaşı’nın Yunan iç ve dış siyaseti bağlamında incelenmesi |
3 | Soğuk Savaş: Yunan iç siyasetinin öncelikleri ve sorunları, Albaylar Cuntası dönemi |
4 | Yunanistan ve ABD (zorunlu) ittifakı |
5 | Yunanistan ve tırmanan Kıbrıs sorunu |
6 | Yunanistan’ın Balkan siyaseti: 1997 öncesi ve sonrası |
7 | Yunan dış siyasi söyleminde 11 Eylül |
8 | VİZE (PLANLANAN) |
9 | Yunanistan’ın AB bağlamındaki rolü ve geleceği |
10 | Yunanistan – Türkiye (1): Kıbrıs |
11 | Yunanistan – Türkiye (2): Balkanlar |
12 | Yunanistan – Türkiye (3): Kıta sahanlığı, karasuları, hava sahası, azınlıklar |
13 | Demokrasinin beşiği”nde kriz: Yunan siyasi ve ekonomik krizi bağlamında Yunanistan’ın AB içindeki geleceği |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
Giannes Stefanides, Stirring the Greek nation : political culture, irredentism and anti-Americanism in post-war Greece, 1945-1967 Aldershot: Ashgate 2007 9780754660590
Dionyssis G. Dimitrakopoulos and Argyris G. Passas. Greece in the European Union, London, New York: Routledge 2004, 0415258111
Loren J. Samons, What's wrong with democracy? : from Athenian practice to American worship Berkeley: University of California Press, 2004 0520236602
Theodore A. Couloumbis, Theodore Kariotis, Fotini Bellou (eds.) Greece in the twentieth century Portland, Or.: Frank Cass, 2003, 0714654078
Dimitris Keridis and Dimitrios Triantaphyllou, Greek-Turkish relations in the era of globalization, Dulles, VA: Brassey’s, 2001, 1574883127
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur. | 4 |
4 | Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 2 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur. | 1 |
9 | Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | 2 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 3 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 3 |
14 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur. | 4 |
15 | Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır. | 3 |