PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türkiye AB İlişkileriPSI 5263 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılım sürecinin tarihsel, güncel, kavramsal ve teknik gelişimini kavrarlar, uyum müzakerelerine özgü teknik dilbilgisi kazanırlar ve gelecek hakkında öngörüde bulunabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılım sürecinin tarihsel, güncel, kavramsal ve teknik gelişimini ele almaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1GİRİŞ
2Türkiye-Avrupa Birliği İlişkilerinin Kökeni
31970’ler ve 1980’ler: Ortak Pazar ile İlişkiler
41987 Türkiye’nin Tam Üyelik Başvurusu
51995 Gümrük Birliği
61997 Lüksemburg ve 1999 Helsinki Zirveleri
7Ara sınav
81999-2005 Reform Paketleri
92005 Müzakerelerin Başlaması ve Müzakere Çerçevesi
10Müzakere Süreci, Başlıklar ve İlerleme Raporları
11Ortak Tarım Politikası
12Kurumsal Uyum Süreci
13Dış Politika
14GENEL DEĞERLENDİRME
 
Kaynaklar:
Rıdvan Karluk Avrupa Birliği / Kuruluşu Gelişmesi Genişlemesi Kurumları BETA YAYINLARI 2014
 
Diğer Kaynaklar:
Ana kaynaklar dışında spesifik herhangi bir kaynak kullanılmamaktadır.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, ödev, sınıf içi tartışmalar
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
Ders Katılımı1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.3
2Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir.4
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur.4
4Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.3
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.3
6İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur.4
7Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.3
8Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur.2
9Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.2
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.1
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).1
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır.1
14Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur.3
15Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır.3