Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ortadoğu'da Siyaset | PSI 508 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bölgenin evrimi ve tarihsel gelişimini anlamak |
2. Bölgede sömürgecilikten bağımsızlığa geçiş sürecine dair ileri düzeyde kavrayış geliştirmek |
3. Rantçı devlet, hidrolik devlet, otokrasi, monarşi, demokrasi gibi teorilere dair ileri düzeyde bilgi edinmek |
4. Bölgedeki devlet dışı aktörlere, kitle hareketlerine, muhalefet oluşumlarına ilişkin bilgi sahibi olmak |
5. Bölgedeki çözülememiş çatışmaların neden ve sonuçlarına dair ileri düzey kavrama ve yorumlama geliştirmek |
6. Dış aktörlerin savaş ve barış dönemlerinde bölgedeki etkisini konu bazlı olarak kavramak |
7. Bölgede bitmeyen çatışma dinamiklerinin gelecekteki seyrine dair tahminler geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Ortadoğu'ya dair kavramların, tarihsel arka planın, siyasal ekonominin, öne çıkan sorunların, dinamiklerin, eğilimlerin, çatışmaların, halkların, bazı seçilmiş ülke profillerinin, sapmaların yüksek lisans düzeyinde analizini ve araştırılmasını kapsamaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ortadoğu Kavramı |
2 | Sömürgecilik ve Bağımsızlık |
3 | Ortadoğu'da Din |
4 | Ortadoğu'da Siyaset |
5 | Ortadoğu'da Politik Ekonomi |
6 | İsrail |
7 | Suudi Arabistan |
8 | VİZE (PLANLANAN) |
9 | Suriye |
10 | İran |
11 | Arap Baharı |
12 | Öğrenci Sunumları |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
David S. Sorenson, An Introduction to the Modern Middle East: History, Religion, Political Economy, Politics (London: Routledge, 2014).
Rami Daher - Irene Maffi, The Politics and Practices of Cultural Heritage in the Middle East (New York: I.B.Tauris, 2014).
Mehran Kamravi, The Modern Midlle East (London: University of California Press, 2013).
Roby C. Barrett, The Greater Middle East and the Cold War (New York: I.B.Tauris, 2010).
|
|
Diğer Kaynaklar: |
R. R. Anderson, R. F. Seibert, J. G. Wagner Politics and Change in the Middle East: Sources of Conflict and Accomodation Prentice Hall 2001 0131401939 / 0-13-140193-9
N. Ayubi Overstating the Arab State, Politics and Society in the Middle East Tauris Press 1995 1850438285 / 1-85043-828-5
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur. | 4 |
4 | Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur. | 4 |
7 | Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | 1 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |
14 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur. | 4 |
15 | Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır. | 4 |