Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Programlama I | CENG 154 | 1 | 1 | 3 + 2 | 4 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yazılım algoritması tasarlayabilir |
2. Karar ifadelerini kullanabilir |
3. Yineleme/döngü ifadelerini kullanabilir |
4. Fonsiyonları kullanarak modüler program tasarlayabilir |
5. Programlama temel yapıtaşlarını kullanarak program yazabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders bilgisayar programlamanın temellerine giriş niteliğindedir. Algoritma analizi ve geliştirmesi, C Programlama Dilinin temel yapıtaşları, karar ve döngü yapıları ile modüler programlamayı anlatır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarını sağlamak amacı ile üretken yapay zeka uygulamalarını kullanmaları teşvik edilmektedir. Ancak öğrenciler bu tür araçları laboratuvar görevlerinde kullanamazlar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş, programlama temel bilgileri |
2 | Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliğinin Temelleri, Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu, İkili Sayı Sistemi |
3 | C diline yakın algoritmayazma |
4 | C programalamaya ve C'nin yapıtaşlarına giriş |
5 | Tanımlama ve atama komutları |
6 | Aritmetik ve mantık operatörleri |
7 | Karar verme-if komutu |
8 | Karar verme-switch yapısı |
9 | Döngüler- while |
10 | Döngüler- for |
11 | Döngüler- do-while |
12 | İçiçe döngüler |
13 | Fonksıyonlar |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Deitel and Deitel C How to Program Prentice-Hall, Inc. |
|
Diğer Kaynaklar: |
J. R. Hanly and E. B.Koffman Problem Solving and Program Design in C Pearson 2013 9332518815 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat yüz yüze teorik ve 2 saat laboratuar çalışması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 3 | %15 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 1 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 1 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 1 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 1 |